قوه قضائیه به اشتباه مسئولان نظامی در حادثه پرواز ۷۳۷ رسیدگی کند

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد: قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح به اشتباهات مسلم مسئولان نظامی در حادثه پرواز ۷۳۷ و اعلام نتیجه آن به افکار عمومی رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای از قوه قضائیه خواست به اشتباهات مسلم مسئولان نظامی در حادثه پرواز ۷۳۷ و اعلام نتیجه آن به افکار عمومی رسیدگی کنند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده‌است: در ایامی که در سوگ شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به سر می‌بریم و ضربات شمشیر از نیام برآمده دشمن سفاک و غضب کرده بر پیکر و روح هشتاد میلیون ایرانی بیش از پیش فرود می‌آید، خبر هدف‌گیری هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ تهران-کیف توسط سامانه پدافند کشورمان بر اثر خطای انسانی آتشی دوباره را بر دل و جان همه ملت عزیز ایران مخصوصاً جامعه دانشگاهی را شعله‌ور و خانواده‌های برادران و خواهرانمان را به غمی جانگذار و جانسوز مبتلا کرد.

در بیانیه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت آمده‌است: تردیدی نیست که شرایط ویژه جنگی که دولت آمریکا آن را طی چندماه گذشته از مرحله نرم به مرحله سخت کشانده‌است، اقتضا می‌کند سامانه‌های آفندی و پدافندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حالت آماده باش صددرصد باشند؛ اما نباید فراموش کرد که شرط لازم این سطح از آمادگی، هماهنگی صد درصدی دستگاه‌ها و سازمان‌های نظامی و انتظامی با نهادها و سازمان‌های دولتی و خدماتی است که متأسفانه شاهد اهمال در ساده‌ترین سطح هماهنگی بین ستاد مشترک نیروهای مسلح و سازمان هواپیمایی کشور در عملیات پدافندی ۱۸ دی ماه بودیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده‌است: در نظام جمهوری اسلامی ایران که پشتوانه و تکیه‌گاه اصلی آن را مردم عزیز و وفادارمان می‌دانیم چگونه ممکن است واقعیت چنین اتفاقی پس از سه روز پنهان‌کاری به سمع و نظر آنان برسد؟ اعتماد مردم به دستگاه‌های رسانه‌ای و نظامی و حکومتی توسط چه فرد یا افرادی به بازی گرفته شده‌است؟ بدیهی است چنین رویکرد استتاری در مسائل مهمی که دانستن آن‌ها حق مردم است؛ حتی اگر سهواً توسط یک مسئول در یک دستگاهی صورت گیرد، موجب عزل شدن او در اذهان عمومی خواهد شد. چراکه از خطوط اصلی و غیرقابل خدشه نظام اسلامی، صدق گفتار و عمل مابین مردم و مسئولان است.

در بخش این بیانیه آمده‌است: دفتر تحکیم وحدت درخواست دارد ضمن رسیدگی دقیق و سریع قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح به اشتباهات مسلم مسئولان نظامی در حادثه پرواز ۷۳۷ و اعلان نتیجه آن به افکار عمومی، مردم و مسئولان تمامی دستگاه‌ها، با حفظ اقتدار کامل نیروهای مسلح کشور و حمایت همه‌جانبه از آنها در شرایط جنگی تحمیل شده در عرصه‌های رسانه‌ای، روانی و نظامی عنایت بیشتری بر دشمنی‌ها و جنگ‌افروزی‌های روزافزون دولت آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه و در داخل داشته باشند و فراموش نکنند که علت العلل پیشامد چنین حوادثی در روزهای سخت جمهوری اسلامی، دشمن افروزی و جنایتکاری استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست که پس از عملیات ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از پیش هویدا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058058

وب گردی

وب گردی