دانشجو تسلیت!

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز با تجمع در دانشگاه و برپایی راهپیمایی، به سوگواری برای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ شعار‌های الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا قبل از شروع مراسم سوگواری برای جانباختگان هواپیمای تهران-کیف در فضای دانشگاه امیرکبیر طنین‌انداز می‌شود.

کم‌کم با بلند شدن صدای بلندگو، جمعیتی از دانشجویان و استادان در گلزار دانشگاه امیر کبیر‌ جمع می‌شوند. شعار‌ها نظر دیگر دانشجویان را به خود جلب می‌کند. عده‌ای اندک از دانشجویان نیز که رهگذر هستند، نسبت به این اقدام اعتراض می‌کنند؛ اما کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.

شور و‌ حرارت جمعیت ده‌ها نفری دانشجویان و استادان دانشگاه امیرکبیر طعنه به گرمای خورشید زمستان می‌زند. گلزار شهدای دانشگاه امیرکبیر محلی شد تا دانشجویان انقلابی این دانشگاه در غم هموطنان خود سوگواری کنند. دانشجویان زیادی با شعار‌های گفته شده در گلزار جمع شده‌اند.

«دانشجوی عزادار دشمن هر چی کفتار» شعاری است که شعله هیجان را در میان جمعیت برافروخته می‌کند. دانشجویان و استادان با حرکت از گلزار شهدا به سمت سردر دانشگاه حرکت خود را به رخ افرادی کشاندند که دیشب با شعارهایی هنجارشکنانه به ساحت شهید قاسم سلیمانی توهین کرده بودند.

«شیطان اکبر تا ابد رویت سیاه است؛ به کوری چشمت ملت ما پشت سپاه است»، «داغ عزیزان ما نشستن بر جان ما»، «دانشجو بیدار است از فتنه‌گر بیزار است» نوشته‌هایی است که دانشجویان در دست دارند.

حرکت دانشجویی هرچه جلوتر می‌رود گسترده می‌شود؛ امیرکبیری‌ها خیلی زود علیه هنجارشکنان به‌پاخاستند. علاوه بر پوسترهایی برای تسلیت به خانواده شهدای اخیر، عکس‌های حاج قاسم سردار ایرانی که به دست امریکا شهید شد در دستان دانشجویان خودنمایی می‌کند.

سبحان یکی از این دانشجویانی است که عکس سردار اسلام را در دست دارد و می‌گوید: «حرکت‌هایی که در جواب هنجارشکنی‌ها علیه مقدسات کشور هستند، باید ادامه داشته باشد.»

جمعیتی که تعدادشان بیشتر شده با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که نشان از ابراز همدردی با جانباختگان حادثه هوایی اخیر دارد به سر دانشگاه می‌رسد. دانشجویان با شعارهای «مرگ‌برآمریکا» یک‌صدا انزجار خود را از اقدام اخیر این کشور در ترور سردار سلیمانی فریاد می‌زند.

جوانی کوتاه قد و لاغر اندام روی صندلی می‌رود و‌ به نمایندگی از دانشجویان امیر کبیر بیانیه می‌خواند. بیانیه‌ای که سرتاسر ابراز همدردی با جانباختگان سانحه هوایی تهران به کیف و حمایت از سپاه پاسداران است.

برخلاف عده‌ای قلیل یکباره حس عزاداری به ما دست نداد

در بخش‌هایی از این بیانیه گفته شد: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این روزهای غم‌انگیز ولی در عین حال سرافرازانه کشورمان جمع شده‌ایم تا هم‌دردی خودمان را به ملت ایران برسانیم. در روزهای اخیر متأسفانه شاهد این بودیم که به دلیل خصومت‌های بی‌پایان رژیم جنایتکار و تروریست ایالات متحده، پس از حمله موفق و سرافرازانه سپاه پاسدان انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در انتقام ترور سردار دل‌ها، شهید سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و در پی تهدیدهای رئیس جمهور دیوانه و قمارباز این کشور، تمام سیستم پدافندی کشور در حالت آماده‌باش صددرصدی قرار گرفته و به دلیل اشتباه انسانی هواپیمای مسافربری کشور اوکراین که تعداد زیادی از هموطنان‌مان و هم‌نوعا‌ن‌مان در آن قرار داشتند، به اشتباه مورد حمله قرار گرفته و سقوط می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی‌گمان این داغی است که بسیار بر قلب‌مان سنگینی می‌کند. ما دانشجویان مسلمان و ایرانی از همان روز چهارشنبه داغدار این عزیزان از دست رفته بودیم و برخلاف عده‌ای قلیل به یکباره روز شنبه حس عزاداری به ما دست نداده است.

دانشجویان امیرکبیر چهار پیام تجمع خود را تصریح کردند: تجمع ما چهار پیام اصلی دارد؛ ما به خانواده‌های عزادار و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوییم؛ تسلیتی از عمق جان‌مان: ملت انقلابی، تسلیت، تسلیت. ما به عنوان دانشجویان انقلابی و مسلمان ایرانی دانشگاه امیرکبیر وظیفه خود می‌دانیم که پیگیر پیدا کردن و رفتار متناسب با عوامل این اشتباه که خون این عزیزان از دست رفته را به همراه داشته است، باشیم. برادارانه از تمام کسانی که داعیه‌‌دار عزاداری برای عزیزان از دست رفته هستند، درخواست می‌کنیم که شئون عزاداری را حفظ کرده و در عزاداری‌های‌شان سوت و کف نزنند. ما برادران می‌گوییم که هرگونه عقده‌گشایی و نفرت‌پراکنی با سوءاستفاده از خون پاک شهدای حادثه هواپیما مسافربری را محکوم می‌کنیم.

در بند چهارم این پیام آمده است: ضمن اعلام بیعت با رهبر معظم انقلاب، این مصیبت عظما را مجدد خدمت ایشان و خدمت ملت ایران تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌داریم همچنان که در غم عزیزان‌مان می‌سوزیم، از حافظان جان و مال و ناموس‌مان، برادران مخلص پاسدار که شبانه‌‌روز برای امنیت ما تلاش می‌کنند، بابت هتک حرمت صورت گرفته صمیمانه پوزش می‌طلبیم.

ابوطلحه یکی از دانشجویان امیر‌کبیر که مات حضور پر‌شور هم‌قطاران خود شده درباره وقایع این روزها گفت: «عده‌ای در اتفاقات اخیر به دنبال منافع خود بودند و از آب گل آلود می‌خواستند ماهی بگیرند.» گریزی به ماجرای سفیر انگلیس زد که دیشب در اعتراض جلوی دانشگاه امیرکبیر دستگیر شده و پس از ساعاتی بلافاصله رها شد.

دانشجوی دیگری معتقد است که «برنامه‌ای برای این روزهای پایانی دی ماه ۱۳۹۸ در جریان است تا امنیت را از ایران سلب کند.»

ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه که می‌شود با اعلام اینکه ساعت امتحان فرا‌رسیده همه دانشجویان و استادان می‌روند تا به کار خود برسند و مثل دیگر دانشجویان خواهان لغو امتحان هم نشده‌اند. امتحانی که اکنون در عرصه علم است؛ ولی این روزها در عرصه سیاسی در حال تکرار است و‌ باید هوشیار بود که عروسک خیمه‌شب‌بازی دشمنان نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058092

وب گردی

وب گردی