استارتاپ‌های 6 استان در اینوتکس 2020 رقابت می‌کنند

دبیر نمایشگاه اینوتکس 2020 گفت: هدف از برگزاری رویدادهای استارتاپی نمایشگاه اینوتکس، فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کار، افزایش مشارکت میان بازیگران و افزایش شبکه‌سازی و تولید محتوای مورد نیاز سیستم نوآوری است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس 2020 در این نشست خبری ابتدا به معرفی نمایشگاه اینوتکس پرداخت و گفت: نمایشگاه اینوتکس کار خود را از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز کرد. امروز، بعد از سه دوره پوست اندازی چشم‌انداز و هدف ما این است که شرکت‌ها در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند از آخرین محصولات خود در نمایشگاه اینوتکس رونمایی کنند. در مسیر این چشم‌انداز سه هدف برای خود تعریف کرده‌ایم‌. این اهداف «سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری به صاحبان سرمایه و فرهنگ‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری»، «افزایش همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست‌بوم فناوری و نوآوری» و«افزایش شبکه‌سازی و تولید محتوا در زیست‌بوم فناوری و نوآوری» هستند.

وی تصریح کرد: ‌برای رسیدن به این اهداف، رویدادهایی تعریف شده که رقابت اینوتکس‌ پیچ هم یکی از آنهاست. این رقابت ذیل هدف سرمایه‌گذاری طراحی شده است. شرکت‌کنندگانی که در رقابت‌های محلی این مسابقات برنده شوند، به شرکت در نمایشگاه اینوتکس و رقابت نهایی در تهران، دعوت می‌شوند.

عباسی افزود: ما برای انتخاب استان‌های شرکت‌کننده در هر دوره این رقابت، شاخص‌هایی در نظر داریم.‌ اول اینکه هر سال این رقابت‌ها در استا‌ن‌های جدیدی برگزار شوند تا پوشش کشوری بهتری داشته باشیم. دوم اینکه تلاش می‌کنیم در مجموع تعادلی در انتخاب استا‌ن‌های توسعه یافته‌ و کمتر برخوردار ایجاد کرده و سوم اینکه در انتخاب استان‌ها پراکندگی جغرافیایی مناسب را رعایت کنیم.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به این نکته که سومین دوره رقابت اینوتکس پیچ نسبت به دو دوره قبلی آن تغییراتی داشته است، گفت: در این دوره از مسابقات اینوتکس پیچ اتفاقات ویژه‌ای داریم که آن را نسبت به دوره‌های قبل متفاوت می‌کند. اول اینکه در این دوره برای برگزاری رقابت‌های مقدماتی در استان‌ها از اکوسیستم محلی یا به عبارتی کارگزاران و فن‌بازارهای منطقه‌ای استفاده خواهیم کرد. چرا که آنها دسترسی بهتری به سرمایه‌گذاران منطقه‌ای دارند. از آنها خواستیم که از سرمایه‌گذران منطقه‌ای دعوت کنند تا در مسابقات استانی شرکت کنند. همچنین آنها شناخت بیشتر و بهتری نسبت به استارتاپ‌های موجود در منطقه خود دارند.

وی ادامه داد: در دو دوره قبلی متوجه شدیم که رقابت در مرحله نهایی بین استارتاپ‌هایی که از استا‌ن‌های کمتر برخوردار به این مرحله می‌رسند با استارتاپ‌هایی که از استان‌های بزرگتر آمده‌اند، عادلانه نیست. چرا که استارتاپ‌هایی که از استان‌های کمتربرخوردار هستند دسترسی کمتری به عواملی که باعث پیشرفت آنها و توسعه کسب و کار آنها می‌شود مانند سرمایه‌گذار، خدمات مربیگری و... دارند. بنابراین تصمیم گرفتیم در این دوره برای تیم‌هایی که به مرحله نهایی می‌رسند یک دوره شتابدهی برگزار کنیم.

وی افزود: این دوره با فاصله یک تا یک ماه و نیم قبل از رقابت نهایی، برگزار خواهد شد. آموزش، خدمات مربی‌گری و فضای کاری رایگان برای تیم‌ها مهیا خواهد شد. همچنین از شرکت‌هایی که خدمات توسعه کسب و کار ارائه می‌دهند خواستیم که خدمات رایگانی به استارتاپ‌های فینالیست ارائه کنند. سومین نوآوری در سومین دوره رقابت ایتوتکس پیچ هم برگزاری مرحله نهایی در قالب نبرد استارتاپی (Battel) است. در دوره‌های گذشته تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله نهایی، به ارائه کار خود می‌پرداختند اما در این دوره آنها در حضور داوران و حضار دو به دو با هم مناظره کرده و منطق تجاری استارتاپ یکدیگر را به چالش خواهند کشید. بعد از آن تیم‌های برتر توسط داوران و حضار انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058096

وب گردی

وب گردی