استادان و متخصصان علوم انسانی با علوم اسلامی آشنایی ندارند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید ما در دانشگاه‌ها عمدتاً متدین هستند اما با توجه به تخصصی که در حوزه‌هایی نظیر مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و نظایر این دارند با علوم اسلامی آشنایی ندارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان وامام جمعه رشت، اظهار کرد: وحدت، همکاری و تشریک مساعی اساتید دانشگاه و حوزه به ارتقاء علوم انسانی منجر می‌شود بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تعالی علوم انسانی اعم از روز‌آمدی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: اساتید ما در دانشگاه‌ها عمدتاً متدین هستند اما با توجه به تخصصی که در حوزه‌هایی نظیر مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و نظایر این دارند با علوم اسلامی آشنایی ندارند.

حجت‌الاسلام خسروپناه نزدیک‌تر شدن اساتید حوزه و دانشگاه را جهت آشنایی بیشتر دو حوزه با علوم انسانی و علوم اسلامی را لازم و ضروری خواند و گفت: علاوه بر این‌ها فاضل‌هایی نیز در حوزه هستند که با علوم انسانی آشنایی کاملی ندارند بنابراین ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه می‌تواند در رفع این مسائل مثمرثمر واقع شود.

وی با بیان اینکه عالمان و اساتید حوزه و دانشگاه باید نسبت به برگزاری جلسات مشترک اقدام کنند خاطرنشان کرد: برای اینکه علوم انسانی اسلامی شود باید عالمان این دو رشته با هم گفت‌وگو کرده و ضمن بیان زوایای مختلف علوم انسانی و علوم اسلامی نسبت به احصاء و تقویت این دو بخش مهم اقدام نمایند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مبانی اعلام هفته وحدت حوزه و دانشگاه را نزدیک‌تر کردن دانشگاهیان و حوزویان اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری سلسله نشست‌های علمی می‌تواند خلاء‌هایی که در دانشگاه و حوزه وجود دارد را برطرف ساخته و به کیفی‌سازی علوم انسانی کمک کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تقویت بُعد اسلامی علوم انسانی را زمینه‌ساز تحولات بسیار بزرگی در عرصه‌های علمی کشور تلقی کرد و افزود: اگر حوزه و دانشگاه بنشینند و تعامل لازم را بین خود برقرار کنند بدون شک این اقدام منشأ تحولات شگرفی در حوزه علوم اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058119

وب گردی

وب گردی