مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 23 دی

«ایستادن دانشجویان انقلابی مقابل فتنه میلیشیا، جزئیات آزمون استخدامی ویژه پزشکان متخصص و  تمدید ثبت‌نام برای جذب در دانشگاه علمی کاربردی تا فردا» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در 23 دی به شرح زیر است:

ایستادن دانشجویان انقلابی مقابل فتنه میلیشیا

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با حرکت از مزار گلزار شهدای گمنام به سمت سردر این دانشگاه، درحالی که پلاکاردهایی را به نشانه تسلیت سقوط هواپیمای اوکراینی با شعارهایی چون «دانشجو بیدار است، از کفتارها بیزار است»، «دانشگاه عزادار عزیزان خود است»، «فعال انگلیسی، خجالت‌خجالت» در دست داشتند، نسبت به اعتراضات روز گذشته واکنش نشان دادند. این افراد با بیان اینکه نمی‌توان دانشگاه را به فضایی سیاست‌زده تبدیل کرد، ضمن اعلام تسلیت برای از دست دادن نخبگان کشور در سقوط هواپیمای اوکراینی و بررسی مسببان شلیک موشک به این هواپیما، اتفاقات شنبه را محکوم کردند.

مهدی تاجیک یکی از دانشجویان مکانیک پیرامون اتفاقات اخیر در این دانشگاه می‌گوید: در دانشگاه امیرکبیر اتفاقاتی از این دست بارها به بهانه‌های مختلف رخ داده است. جریانی در دانشگاه قصد دارد تجمعاتی را برگزار کند تا اولا قانون را زیر پا بگذارد و ثانیا شعارهای ساختارشکنانه بدهد. به وضوح هم مشخص بود دیروز همین عده بودند، معمولا افراد زیادی در این تجمعات شرکت نمی‌کنند، اما روز گذشته تعداد شرکت‌کنندگان به این دلیل بیشتر بود که این اعتراضات از خارج از دانشگاه شروع شد. معمولا تجمعات دانشجویی در داخل دانشگاه آغاز می‌شود و در همانجا هم به پایان می‌رسد، اما دیروز این تجمع در بیرون از دانشگاه شکل گرفت و افرادی از خارج از دانشگاه در این مراسم شرکت کردند.

او هم هدف این گروه را نه عزاداری بلکه بهانه‌ای برای اغتشاش دانسته و می‌گوید: همه ما ناراحت بودیم. مراسم مختلفی هم برگزار شد، اما این افراد همان دیروز که فهمیدند چه اتفاقی افتاده، تجمع را برگزار کردند و صرفا این موضوع را بهانه‌ای برای کار خود قرار دادند.

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به حضور سفیر انگلیس در این اعتراضات می‌گوید: «به نظر من خیلی‌خوب بود که سفیر انگلیس را در این تجمع دیدیم، ما در تجمعات دیگری که در دانشگاه برگزار می‌شد، افرادی را دیده بودیم که اخبار را به صورت آنلاین برای شبکه‌های خارجی می‌فرستند، از این جهت این موضوع که سفیر انگلیس در این اعتراضات دیده شده، مهر تاییدی بر مشاهدات ما در سال‌های اخیر است.

حضور اقشار مختلف ازجمله اساتید و دانشجویان در تجمع دیروز دانشگاه امیرکبیر که از درون دانشگاه به وجود آمد، خط مقابلی تجمعاتی است که از بیرون دانشگاه و به نام دانشگاه ثبت می‌شود. تشکل‌های دولت‌ساخته اگر می‌توانستند چنین تجمعی را بدون دخالت نیروهای بیرونی برگزار کنند، یقینا سعی می‌کردند دانشگاه را به‌عنوان مرکز تجمعات خود انتخاب کنند، اما عدم تشکیل بدنه اجتماعی این گروه‌ها در دانشگاه، آنها را نیازمند وابستگی به خارج از دانشگاه چه در تاسیس و چه در حمایت کرده است.

دانشگاهی که یک‌چهارم درآمدش غیرشهریه‌ای‌است

فرید نعیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در این عنوان روزنامه فرهیختگان از درآمدزایی به وسیله پارک آبی که در این دانشگاه راه‌اندازی شده است، خبر داد. نعیمی با اشاره به ساخت دوساله این مجموعه گفت: این مجموعه فرهنگی- ورزشی که به پارک آبی نیز در سطح استان شناخته شده است، از سال 1394 کلنگ ساخت آن به زمین خورد و در ابتدای 96 به بهره‌برداری رسید و پس از بازگشایی به پیمانکار سپرده شد، اما چون تا انتهای سال 96 مجموعه توسط پیمانکار اداره می‌شد، شرایط بدی را برای این مجموعه ایجاد کرده بود که همان اسفندماه دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهرضا تصمیم گرفت خودش مدیریت را برعهده بگیرد که در سال 1397 باعث شد این دانشگاه حدود 22 درصد درآمد غیرشهریه‌ای از کل بودجه را به دست بیاورد. امسال هم در 9 ماهه اول سال‌جاری حدود 24 درصد درآمد غیرشهریه‌ای کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما در پایان دوره اول آموزش خود بیش از 500 نفر از شنا‌آموزان مجموعه پارک آبی و استخر رویاهای آبی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا را به تیم‌های مختلف شنا تحویل دادیم که این فرآیند از زمان پروانه تاسیس بزرگ‌ترین مدرسه مهارتی و تخصصی شنای استان اصفهان در مجموعه ورزشی امام علی(ع) دانشگاه که با حضور مسئولان شهری، مسئولان ورزشی و رئیس فدراسیون شنای استان اصفهان رونمایی شد، حدود سه ماه به طول انجامید.

به گفته این مقام مسئول، در طول 10ماه گذشته بیش از 50 هزار نفر از مجموعه پارک آبی و استخر رویاهای آبی این واحد دانشگاهی استفاده کرده و بیش از 800 نفر تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفته‌اند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا همچنین افزود: با عنایت به رایزنی‌های انجام‌شده و بازدیدهای مختلف از طرف فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی جمهوری اسلامی ایران، این واحد دانشگاهی موفق به اخذ مجوز تاسیس بزرگ‌ترین مدرسه شنای استان اصفهان شد و مطابق این مجوز شناآموزان در این مدرسه مهارتی در سطوح هفت‌گانه به‌صورت تخصصی و آکادمیک زیرنظر فدراسیون شنا تحت آموزش قرار می‌گیرند. این هفت سطح مثلا از کرال سینه شروع می‌شود و کسی که به سطح هفتم می‌رسد، آمادگی دارد برای شنای قهرمانی بتواند وارد تیم‌های حرفه‌ای شود.
این رئیس دانشگاه ادامه داد: در واحد شهرضا دانشجو وقتی درس تربیت‌بدنی را دریافت می‌کند، به‌صورت تخصصی آموزش شنا را فرامی‌گیرد؛ مثلا ما دوومیدانی را حذف کرده و به‌جای آن آموزش شنا را الزام کرده‌ایم. برای دانش‌آموزان هم الزام کرده‌ایم که فرآیند شنای تخصصی را یاد بگیرند. ما در تایم‌های آزاد و زمان‌هایی که مجموعه پارک آبی در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار ندارد نیز برای مردم شهر زمان‌هایی را اختصاص داده‌ایم که از اول فروردین تا 20 دی‌ماه حدود 51 درصد استفاده‌کنندگان مردم عادی بوده‌اند که از این مجموعه استفاده کرده‌اند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در 23 دی به شرح زیر است:

جزئیات آزمون استخدامی ویژه پزشکان متخصص

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در این عنوان روزنامه آفرینش با اشاره به جزئیات آزمون استخدامی ویژه پزشکان متخصص گفت: در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ویژه پزشکان متخصص دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد 233 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 143 نفر زن و 90 نفر مرد هستند، این آزمون در صبح جمعه 27 دی‌ماه در 22 مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: کارت شرکت در آزمون از فردا سه شنبه 24 دی‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان موظف هستند برای شرکت در جلسه امتحان به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و یک نسخه پرینت از کارت آزمون خود تهیه کنند. داوطلبان می‌توانند بر اساس آدرس و زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، هر داوطلب برای شرکت در آزمون باید اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار خود را همراه داشته باشد. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8 صبح جمعه 27 دی آغاز می‌شود و داوطلبان لازم است یک ساعت قبل از آزمون در محل جلسه حاضر باشند.

تمدید ثبت‌نام برای جذب در دانشگاه علمی کاربردی تا فردا

براساس عنوان روزنامه آفرینش، ثبت‌نام متقاضیان تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی تا فردا سه‌شنبه 24 دی تمدید شد. دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: با توجه به درخواست مکرر جمعی از متقاضیان تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در فراخوان تدریس این دانشگاه نشده‌اند، تمام متقاضیان می‌توانند تا ساعت 24 فردا سه‌شنبه 24 دی به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند. براساس این گزارش، طبق نیازسنجی سال 98، ثبت‌نام برای جذب مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی از 8 دی‌ماه به مدت 2 هفته آغاز شد و همه متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالاتر می‌توانند ثبت نام کنند. مدارک معادل و یا مجازی برای ثبت نام قابل قبول نیست، افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالاتر با معدل حداقل 16 و سن حداقل 28 سال تا حداکثر 70 سال هستند، اجازه ثبت نام را دارند.

پس از انتخاب شهر توسط فرد متقاضی، سامانه پالایش و امتیازدهی اولیه را انجام می‌دهد و سوابق تحصیلی و پژوهشی، تولیدات علمی، چاپ کتاب، مقاله، سوابق تجربی، آموزش‌های مهارتی و غیره را درنظر گرفته و امتیاز می‌دهد.بر اساس آن اگر فرد متقاضی حداقل 20 امتیاز لازم را کسب کند، سامانه اجازه ورود به مرحله بعدی را به او می‌دهد تا سایر اطلاعات را بارگذاری کند؛ البته سامانه به گونه‌ای طراحی شده که 3 برابر ظرفیت پذیرش را انجام می‌دهد.

بنا بر این گزارش، 3 هزار و 336 متقاضی انتخاب شده توسط سامانه به مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از ارزیابی عمومی و تخصصی آنها یک برابر ظرفیت برای هر استان اعلام می‌شود و پس از تایید این افراد در هیئت جذب برای آنها ID تدریس صادر می شود، البته قبل از صدور کد و آی دی آموزشی، این تعداد باید دوره‌های مدرسی را طی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058149

وب گردی

وب گردی