دانشگاه آزاد باید به دانشگاه پژوهش‌محور و کارآمد تبدیل شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک مجموعه علمی آموزش محور است گفت: باید بسترهای لازم جهت تبدیل دانشگاه آزاد به یک مرکز علمی پژوهش محور و کارآمد ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در نشست با اساتید گروه علوم انسانی، هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی استان که در سالن کنفرانس واحد رشت برگزار شد اظهار داشت: بسترهای لازم جهت تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرکز علمی پیشرو، پژوهش محور و کارآمد ضروری است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تغییر و تحولات مثبتی که در سال‌های اخیر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و با تأکیدات مقام معظم رهبری انجام شد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: باید به گونه‌ای رفتار و برنامه‌ریزی کنیم که مدیران و مسئولانی که از سلامت اخلاقی و مالی برخوردار هستند وارد این مجموعه شوند.

حجت‌الاسلام خسروپناه سخت‌گیری برای انتخاب و همکاری با اساتید و اعضاء هیأت علمی که پاک‌دست بوده و از سلامت کامل اخلاقی برخوردار هستند را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: در این راه لازم است بررسی‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا معضلی از این حیث در مجموعه دانشگاه پدید نیاید.

وی استفاده از مدیرانی که معتقد به تعالی علوم انسانی هستند را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: روزآمدی، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی از جمله مزایایی است که با ارتقاء جایگاه علوم انسانی در دانشگاه، به آن دست پیدا می‌کنیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی رشد اعضاء هیئت علمی را به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکسری ظرفیت‌هایی وجود دارد که متأسفانه دانشگاه آزاد به آن نپرداخته و استفاده نکرده است که باید این روند مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه تشکیل هیات اندیشه‌ورز استانی می‌تواند به دانشگاه آزاد برای رسیدن به اهدافش کمک کند خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر اعضاء هیات علمی و هیات اندیشه‌ورز لازم است نسبت به برگزاری جلسات منظم و منسجم اقدام شود.

وی یکی از کارکردهای هیات‌های اندیشه‌ورز را تصویب طرح‌های کرسی‌های ترویجی خواند و عنوان کرد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا اساتیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی مقاله می‌نویسند بتوانند مقالات خود را در این کرسی‌ها عرضه کرده و به نقد بگذارند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم بحث توانمندسازی اساتید در مجموعه دانشگاه آزاد اظهار داشت: علاوه بر این اقدامات افزایش مجلات علوم انسانی را نیز باید برای درج مقالات و پایان‌نامه‌ها جدی‌تر بگیریم زیرا در اثر کمبود این دسته از مجلات ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058154

وب گردی

وب گردی