دانشگاه آزاد، غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع می‌کند/ تهیه کالاهای خشک و بسته‌های بهداشتی

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان را تشریح کرد.

احمد صالحی آرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات قرارگاه جهادی دانشگاه پس از وقوع سیل در استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: پس از سامانه بارشی و جاری شدن سیل در استان، قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان تشکیل شد و واحدهای درگیر با سیلاب نیز با عنوان قرارگاه‌های فرعی آماده به کار شدند.

او ادامه داد: البته با توجه به این که ایام امتحانات دانشجویی است، کمک رسانی در روستاها از طریق کارکنان و استادان آغاز شد. در حال حاضر وضعیت رو به آرامش است البته خسارات بسیار سنگینی به راه‌های مواصلاتی روستاها وارد شده و بسیاری از پل ها و راه‌های بین روستایی از بین رفته و در برخی از نقاط نیز مردم در محاصره سیلاب هستند.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که قرارگاه آماده جمع آوری اقدامات کمک رسانی است اضافه کرد: این کمک‌ها امروز و فردا در مناطق سیل زده استان توزیع خواهد شد. تمام واحدهای مرتبط با مناطق سیل زده آماده باش و آماده پذیرایی از سیل زدگان هستند. تعدادی از سیل زدگان در برخی از واحدهای استان اسکان داده شده‌اند؛ اما با توجه به این که مردم نمی‌خواهند از محیط مسکونی خود دور بمانند، تعداد افرادی که در ساختمان‌ها و مهمانسراهای دانشگاه، اسکان داده شدند اندک است.

او تاکید کرد: این امکان به صورت صد‌در‌صد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد تا هر زمانی که لازم باشد نسبت به اسکان و پذیرایی سیل‌زدگان انجام وظیفه کنند.

صالحی آرا درباره اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است توضیح داد: حمایت های ما فقط در قالب امداد رسانی و تهیه کالاهای خشک و بسته‌های بهداشتی است. در حال حاضر این بسته‌ها تهیه شده و بنا به ضرورت بین مناطق مربوطه توزیع خواهد شد. هر قرارگاه فرعی نیز با فرمانداری و بخشداری آن محل هماهنگ شده و با توجه به ضرورت هایی که از سوی ستاد بحران فرمانداری اعلام می‌شود نسب به تهیه و آماده سازی بسته های حمایتی اقدام می‌کنند. در حال حاضر بیشتر بحث پوشاک مطرح است و در حال تهیه پوشاک، پتو و خوراک‌های کنسروی هستیم.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی او با تاکید بر این که استان‌های همجوار به عنوان استان‌های معین اقدام خواهند کرد گفت: تمام واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان آماده باشد هستند و با با ستاد بحران شهرستانها نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است. همچنین تمام واحدها جهت اسکان سیل زدگان در سوله‌های ورزشی و اماکن اقامتی آماده هستند.

به گفته او جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی جهت کمک به سیل زده گان و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و انعکاس اقدامات انجام شده به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اقدامات قرارگاه جهادی استان است.

او گفت: پخت غذای گرم توسط واحد چابهار و توزیع بین سیل زده گان از دیگر اقداماتی است که انجام شده و همچنین قرار است کاروانی از کمک‌های همکاران در دانشگاه آزاد طی یکی دو روز آینده آماده و در بین مردم توزیع شود. اقلام موردنیاز مثل پتو، اقسام کنسرو، لباس گرم، آب معدنی سبد کالاهای ضروری لوازم گرمایشی، انواع وسایل بهداشتی، برنج، شکر روغن و... نیز تهیه شده است.

سرپرست مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همچنین واحد چابهار ضمن اعلام آمادگی به ستاد بحران و استفاده از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی و محل اسکان موقت در پردیس‌ها و ساختمان مادر، تعداد ۵٠٠ پرس غذای گرم و ۵٠٠٠ بطری آب معدنی برای توزیع در منطقه را آماده سازی کرده است.

به گفته او این کمک‌ها با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان امروز در بین روستاهای سیل زده توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058161

وب گردی

وب گردی