بزرگ‌ترین برج فناوری استان تهران راه‌اندازی می‌شود/ اختصاص 40‌درصد ظرفیت سراهای نوآوری به دانش‌آموختگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس از راه‌اندازی سرای نوآوری این واحد دانشگاهی در زیربنایی بالغ بر7 هزار مترمربع در شهر تهران خبر داد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی سرای نوآوری در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با اهتمام معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست استان تهران ساختمانی به مساحت 7 هزار مترمربع در خیابان آزادی تهران برای راه‌اندازی سرای نوآوری واحد شهرقدس اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: برای تجهیز و بهسازی این ساختمان قراردادی سه طرفه مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و یک شرکت پیمانکاری منعقد شد که حمایت‌های صورت گرفته از سوی معاونت علمی برای تجهیز، نوسازی و بهسازی این ساختمان صرف می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس درباره چگونگی استقرار واحدهای فناور در سرای نوآوری این واحد دانشگاهی بیان کرد: باتوجه به برنامه‌های مقرر واحدهای دانشگاهی استان تهران، سرای نوآوری واحد شهرقدس همراه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی می‌شود و واحدهای فناور، دانشجویان صاحب ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در فضاهای ویژه این سرا مستقر شوند.

قاسمی پیربلوطی عنوان کرد: زیرساخت در حال بهسازی از لحاظ زیربنایی ساختمان بسیار عظیمی است و بعد از تجهیز و استقرار واحدهای فناور می‌تواند به‌عنوان بزرگترین «برج فناوری» تهران مطرح شود. به‌دلیل موقعیت مکانی سرای نوآوری واحد شهر قدس از هم اکنون گروه‌های استارتاپی مطرح و شناخته شده‌ای برای استقرار و ادامه فعالیت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: 65‌درصد از درآمدهای حاصل از سرای نوآوری به واحد شهرقدس و مابقی به سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تعلق پیدا می‌کند. مقرر شده تا بخشی از همین ساختمان برای راه‌اندازی و تأسیس رشته‌های حوزه فناوری‌های نوین و میان‌رشته‌ای در اختیار واحد شهرقدس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با اشاره به دغدغه‌های دانشگاه درخصوص اشتغال دانش‌آموختگان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد واحد شهرقدس به‌منظور ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان خود شرکت‌های خوش بنیاد و آینده‌دار مستقر در سرای نوآوری سرمایه‌گذاری‌های مقتضی انجام می‌دهد. 40‌درصد ظرفیت سرای نوآوری واحد شهرقدس مختص دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی است.

قاسمی پیربلوطی تحولات فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را در تاریخ نظام آموزش عالی بی‌نظیر و حاصل دغدغه مدیران ارشد این دانشگاه دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058175

وب گردی

وب گردی