لزوم پیروی از نسخه 88 برای پاسخ به آشوب‌ها

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: در جواب این اقدامات باید از نسخه سال1388 پیروی کرد؛ تبیین و روشنگری برای مردم همان نسخه شفابخشی است که باید برای مردم به کار گرفته شود.

صالح سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره خبر ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر مورد اصابت قرار گرفتن پرواز تهران_کیف از سوی نیروی پدافند هوایی کشور گفت: چنین اتفاقاتی در تاریخ انقلاب داشتیم ولی این خبر برای عموم مردم بسیار ناراحت‌کننده بود به همین دلیل واکنش‌های بعد از آن نیز طبیعی است.

وی افزود: بازخورد‌های مردم در فضای مجازی تا حدودی قابل درک است به خصوص برای دانشجویانی که هم‌کلاسی‌های خود را از دست داده‌اند.

به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، بیشتر ناراحتی مردم از بی‌خبری سه روزه‌ای است که در آن به سر بردند و بعد از مدتی با زوایای مختلف سقوط هواپیمای اوکراینی آگاه شدند.

سلطانی گفت: مردم بعد از اینکه فهمیدند هواپیمای اوکراینی با موشک پدافند هوایی سقوط کرده حس کردند مسئولان آنها را محرم قرار نداده‌اند. همچنین رسانه‌ها در روزهای اخیر سعی کردند تا فرضیه از بین رفتن هواپیما توسط موشک را نفی کنند اما بعد از سه روز همه چیز مشخص شد.

وی در ادامه افزود: ناراحتی مردم با این تاخیر و فعالیت رسانه‌ها برای رد فرضیه اصابت موشک بیشتر شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه شعارهای ساختارشکنانه تجمعات اخیر در کشور قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: سرعت رادیکال شدن فضا به گونه‌ای بود که رئیس جمهور تروریست آمریکا و وزیر امورخارجه این کشور از آشوبگران حمایت کردند؛ در حالی که دیدیم سفیر انگلیس نیز در آشوبی روبروی دانشگاه امیر کبیر دستگیر شد.

سلطانی با غیر طبیعی‌خواندن آشوب‌های اخیر در کشور گفت: این اتفاقات از جنس حوادث سال 88 است یعنی بهانه‌ای ایجاد شده تا عده‌ای از دشمنان کینه‌های خود را بروز دهند در جواب این اقدامات باید از نسخه سال1388 پیروی کرد. تبیین و روشنگری برای مردم همان نسخه شفابخشی است که باید برای مردم به کار گرفته شود این وظیفه مهم بیشتر بر گردن نخبگان کشور سنگینی می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر بازگشت به کرسی‌های آزاد اندیشی برای روشن شدن موضوع گفت: برنامه‌های گفت‌و‌گو محور باید برگزار شود تا زوایای مختلف سقوط هواپیمای اوکراینی و حوادث اخیر کشور به خوبی مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی در اوضاع کنونی ایجاد فضای بحث و گفت‌و‌گو در دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: مردم مثل سال 1388 باید وحدت خود را حفظ کنند، سرمایه گران‌بهایی را بعد از تشییع سردار سلیمانی به دست آوردیم که حفظ و نگهداری آن سخت است و ملت باید مراقب باشند.

سلطانی با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمع روبروی دانشگاه امیر کبیر که در روزهای اخیر برگزار شد، گفت: صحنه برای مردم با این کار روشن شده است از همان ابتدا جمعیت اندکی شروع به ساختار شکنی کردند اما مردم خط خود را از آن‌ها جدا کرده‌اند.

وی افزود: مردم با هوشمندی حرکت می کنند اما باید فضای پاسخگویی را فراهم کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پایان با تاکید بر اینکه روشنگری برای افکار عمومی امر مهمی است، گفت: مسئولان از هر قشری، مردم را محرم خود بدانند و شفاف با آن‌ها صحبت کنند و امیدوارم آشوب‌های شکل گرفته زودتر برچیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058189

وب گردی

وب گردی