قیمت حبوبات در میادین میوه و تره بار ۱۲ درصد ارزان‌تر ازمغازه ها

فرهنگ غذایی مردم ایران و تغییرات آب و هوایی که با خود شیوع برخی بیماری‌ها را به همراه دارد به گونه‌ای است که در فصل سرما، مصرف انواع آش و سوپ در خانواده‌های ایرانی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ تمامی مواد مورد نیاز برای تهیه انواع آش و سوپ از جو و گندم گرفته تا حبوبات در دو نوع بسته‌بندی شرکتی و فله در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود که شهروندان می‌توانند این مواد را ۱۲ و نیم درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت سطح شهر تهیه کنند.

بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور، از نظر کارشناسان بهداشت، سلامت و تغذیه، سویا یک جایگزین مناسب محسوب می‌شود که این محصول نیز با قیمت مناسب در میادین میوه و تره بار به شهروندان عرضه می‌شود.

به موجب نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، انواع حبوبات و سایر محصولات که در بسته بندی ۹۰۰ گرمی در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند، شامل انواع جو به قیمت ۵۳۰۰ تومان، انواع گندم ۵۲۰۰ تومان، ذرت خشک ۱۰ هزار تومان، سویا ۶۷۰۰ تومان، عدس ۱۰۴۰۰ تومان، لپه ۱۵۸۰۰ تومان و نخود ۱۰۴۰۰ تومان است.

گفتنی است، در میادین میوه و تره بار انواع لوبیا نیز در بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی عرضه می‌شود که شامل لوبیا چشم بلبلی به قیمت ۱۷۵۰۰ تومان، لوبیا چیتی ۱۵۶۰۰ تومان، لوبیا سفید ۱۶ هزار تومان، لوبیا عروس ۱۷ هزار تومان، لوبیا قرمز جگری ۱۴۵۰۰ تومان، لوبیا قرمز قلمی ۱۶۳۰۰ تومان و لوبیا کشاورزی ۱۹۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058207

وب گردی

وب گردی