منابع و فرهنگ بیگانه همچنان در رشته‌های علوم انسانی تاثیرگذار است

مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه هنوز هم شاهد تأثیر منابع و فرهنگ بیگانه از سال‌های دور در رشته‌های انسانی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از کرمانشاه، علیرضا مرادی مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد استان کرمانشاه در جلسه هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه که ظهر امروز با حضور تمام اعضا تشکیل شد، اظهار کرد:باید خروجی دانشگاه‌های ما متناسب با فرهنگ جامعه باشد.

وی با تأکید بر خروجی رشته‌های علوم انسانی متناسب با مفاهیم و منابع اسلامی و فرهنگ جامعه افزود: «متاسفانه هنوز هم شاهد تأثیر منابع و فرهنگ بیگانه از سال‌های دور در رشته‌های انسانی هستیم.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: اکنون مهم‌ترین اصل باید محتوای فرهنگی و اسلامی رشته‌های علوم انسانی باشد و گام نخست نیز باور استادان است که باید این اتفاق بیفتد.

مرادی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ظرفیت بیشتری نسبت به سایر دانشگاه‌های استان برای دستیابی به این مهم دارد؛ چراکه استادان این دانشگاه نگاهی مثبت به تغییر و تحول در منابع علوم انسانی بدون تأکید صرف بر منابع غربی دارند.

وی بر تلاش برای ایجاد رشته‌های جدید و متناسب با فرهنگ جامعه، تولید مجلات علمی و فرهنگی، ایجاد گروه‌های جدید، راه‌اندازی پژوهشکده‌ها و برپایی همایش‌ها و سمینارها تأکید کرد.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد:‌ به‌راستی ارتقای علمی استادان یکی از مهم‌ترین تحولات در مسیر تعالی فرهنگی و اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058213

وب گردی

وب گردی