سردار سلیمانی فاتح قلوب بود

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهاقان گفت: سردار شهید سلیمانی فاتح قلب‌ها بود که میلیون‌ها نفر در مراسم خاکسپاری او با قلبی اندوهناک و چشمانی اشک‌بار شرکت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دهاقان، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور جمعی از مسئولان ادارات و ارگان‌های شهرستان، دانشجویان، کارکنان و اساتید واحد دهاقان توسط دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهاقان در محل حسینیه رضویه برگزار شد.

حجت الاسلام علی شهریاری رئیس دفتر فرهنگ اسلامی در این یادواره در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و تسلیت به خانواده‌های داغدار سقوط هواپیما گفت: زبان ما در باب سخن گفتن در مورد جایگاه و عظمت حضرت زهرا قاصر است. فهم بشر نیز جایگاه و عظمت حضرت زهرا را درک نمی کند، خداوند بزرگان دین و از جمله حضرت زهرا را آفرید تا دورتادور عرش او را بگیرند. رب متعال برای آوردن این بزرگان در جهان، بر ما منت نهاده است.

وی افزود: حضرت زهرا دارای جایگاه رفیع و با عظمتی هستند، صدیقه کبری یعنی بزرگترین صدیق در جهان. ایشان دارای طهارت روح، طهارت مغز، طهارت دل، طهارت دامان هستند به طوری که تمام زندگی شان پاکیزه و دارای طهارت است. ما نیز باید سعی کنیم که طاهر و پاکیزه باشیم و در این پاکیزه شدن به حضرت زهرای مرضیه اقتدا کنیم، برای رسیدن به حریم ولایت باید کسب طهارت کنیم و برای رسیدن به طهارت باید تقوا پیشه کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: سردار سلیمانی برای حاج‌قاسم شدن دو خصوصیت داشت، ابتدا فتح‌الفتوح کرد یعنی پوزه بسیاری از دشمنان را به خاک مالید، اگر مجاهدت‌های سردار سلیمانی و نیروهای سپاه قدس در سوریه و عراق نبود و سفره داعش را بر نمی چیدند، داعشیان ظالم و خونخوار از مرزهای کشور عبور می کردند و به شهرهای کشورمان وارد می شدند و جنایات خود را در ایران نیز انجام می دادند، راحتی ما در گرو این بود که سردار و نیروهای باوفایش از مال و جان و زندگی خود گذشتند. کار مهم‌تر حاج قاسم که از فتح الفتوح مهم‌تر بود، فتح القلوب بود، او فاتح قلب‌ها بود که میلیون‌ها نفر در مراسم خاکسپاری او با قلبی اندوهناک و چشمانی اشک‌بار شرکت کردند.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی انسانی وارسته بود که در تمام طول زندگی تلاش کرد ادای تکلیف کند. در دوران جنگ، جنگید و در دوران تکلیف به نیروی سپاه قدس رفت و در این راه بود که به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت و پیوستن به یارانش، رسید. سردار انسانی انقلابی بود، پای انقلاب ماند و قلبش برای انقلاب می تپید. او با شهادت خود انقلاب را بیمه کرد و نشان داد که مردم هنوز پای انقلاب هستند. ما نیز باید سعی کنیم که در مسیر انقلاب و شهدا باشیم و از خدا بخواهیم که به ما توفیق دهد که در این مسیر درست حرکت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058220

وب گردی

وب گردی