آمریکا طبل رسوایی خود را در منطقه و جهان به صدا درآورد

مراسم بزرگداشت هواپیمای اکراینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، مراسم بزرگداشت شهدای هواپیمای اکراینی بعد از نماز ظهر و عصر امروز با حضور حسین کلانتری دبیر هیئت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، اعضای هیأت رییسه، استادان ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی اراک در مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک دانشگاهی امیر کبیر برگزار شد.
حجت الاسلام همتی در ابتدای مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سردار پرافتخار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهادت برخی از هموطنان عزیز و مسافران، به ویژه دانشجویان ودانش پژوهان، گفت: اگر با نگاه دینی به تحلیل و بررسی حوادث بپردازیم هر اتفاق و حادثه ای یا اقتضای عالم طبیعت یا وسیله آزمایش الهی یا کار و خطای انسانی است.
وی افزود: ما در منطقه خودمان با رژیمی مواجه هستیم که با اینکه خود را در لباس داروغه معرفی کرده، منشأ همه چالش ها وتنش های منطقه است و پدیده مصیبت باری به نام داعش، با حمایت رژیم صهیونیست وکشورهای مرتجع بوجود آورد؛ درصدد دامن زدن به اختلافات مذهبی ، منطقه ایی و تجزیه کشورها بر اساس گرایشهای قومی وقبیله ایی کردی، عربی، بلوچی وآذری و خاور میانه ای جدید بود.
همتی گفت: آمریکا مسلمانان را به جان هم می اندازد و از برخی کشورهای منطقه مثل گاو شیرده بهره برداری می کند و مثل آب خوردن دست به ترور، تحریم ونسل کشی می زند. از طرفی پاک ترین افراد جامعه که چهل سال جان خود را سپر بلا قرار دادند و به دفاع از حریم دین ، ناموس و ملت در طول 8 سال جنگ تحمیلی وتنش های منطقه ایی کرده اند، ترور میکند و چون توان رویارویی منطقی با آنان را ندارد، از پشت خنجر میزند.
وی با بیان اینکه آمریکا برخلاف عرف و قواعد بین الملل، با یک جنایت آشکار، طبل رسوایی خود را درمنطقه و جهان به صدا درآورد و افکار و احساسات مردم را به شدت متاثر کرده است ، اظهار کرد : خوب چه باید کرد ؟باید دست روی دست گذاشت یا بایک سیلی باید او را جای خود نشاند؟ بااین وصف کشور در شرایط جنگی ودفاعی قرار میگیرد؛ و دشمن اعلام میکند 52 نقطه حیاتی را نشانه رفته و با ایجاد جنگ روانی موشک هایی را به سمت کشور و مردم عزیزمان نشانه میگیرد. دراین شرایط پرالتهاب، وبالاترین وضعیت آماده باش، بایک اشتباه غیر عمد انسانی، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت موشک قرار می گیرد.
مسئول نهاد رهبری افزود: اگر تأخیری در اعلام اصابت موشک به هواپیماپیش آمده، به دلیل بررسی، تحلیل وجمع بندی نهایی این موضوع ومسایل مختلف ملی وبین المللی آن بوده و نکته مهم دیگر اعتراف، اظهار تاسف و ابراز همدردی عمیق مسئولان سپاه دراین رابطه با مردم و شفافیت موضوع است.
همتی گفت: باید مراقب باشیم خواست و مطالبه مردم از اغراض سیاسی تفکیک شود و اگر بنا بر اظهار همدردی ، تسلیت، روشن کردن شمع و بزرگداشت یاد عزیزان جانباخته است، نباید این بزرگداشت ها محملی برای شعارهای رادیکالی و ساختار شکنانه و بهانه ای برای حضور دشمن و فرصت طلبان دولت انگلیس دربین صفوف مردم و ایجادتنش شود.
وی گفت: آمریکا برخلاف عرف بین الملل عمل کرد و ما را در غم یکی از تاریخ ساز ترین سرداران سپاه اسلام داغدار کرد و در پی این جنایت بزرگ آمریکا، همه آزادگان جهان هم با یک خیزش جهانی، از مقام آن مرد بزرگ تجلیل کردند و جنایت آمریکا را محکوم کردند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با بیان اینکه هیمنه آمریکا برای همیشه در منطقه شکسته شد، گفت : آمریکا علاوه بر این سیلی محکمی که از مدافعان حریم امنیت دریافت کرد، علی رغم رجز خوانی هایش جرأت و جسارت پیدا نکرد به ایران حمله کند.
همتی در پایان سخنان خود باغیرقابل قیاس دانستن سقوط هواپیمای اوکراینی باجنایت آمریکا در خلیج فارس وکشته شدن ۲۹۰ مسافر بیگناه گفت: آنها پس از آن جنایت عمدی و دهشتناک، نه تنها عذرخواهی واظهار تاسف نکردند بلکه با دادن مدال شجاعت به جنایت کار درجه یک این حادثه هولناک، قلب مردم ایران وهمه آزادگان جهان را جریحه دار کردند.
وی به نمایندگی از قاطبه دانشگاهیان دانشگاه آزاد، با اظهار همدری عمیق باخانواده های داغدیده جانباختگان سقوط هواپیما گفت: ما خودمان را در غم بازمانگان این سانحه ی هوایی شریک میدانیم و اعلام میکنیم مسبب همه این مصیبت ها را رژیم جنایت کار آمریکا میدانیم و از این مصیبت ها به درگاه الهی شکوه وبرای بازمانگان عزیزان، صبرجمیل واجرجزیل مسئلت میکنیم.
این مراسم با مداحی ومرثیه ثرایی برای شهدای حوادث اخیرتوسط ابوالفضل ربیعی از مداحان اهل بیت(ع) به پایان رسید.

کد خبر: 1058226

وب گردی

وب گردی