نمایندگان سیستان و بلوچستان غافل از وضعیت سیل‌زدگان استان

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از نمایندگان این استان در مجلس گفت: هیچ کدام از نمایندگان به استان سفر نکردند تا در جریان شرایط سخت و مشکلات مردم سیل زده استان قرار گیرند.

علی‌رضا کیخا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مردم محروم و مظلوم این استان چند روزی است که در سکوت کامل خبری وضعیت اسفباری را می‌گذراند و متحمل خسارت‌های مالی بسیاری شدند.

وی با تاکید بر ضرورت کمک‌رسانی به مردم سیل‌‌زده استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسئولان بسیج و استانداری از همان ساعات اولیه وقع سیل به کمک مردم شتافتند؛ اما در حال حاضر پس از گذشت چند روز همچنان از حضور مسئولان دولتی در استان سیستان و بلوچستان خبری نیست.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این افراد با آرای مردم حوزه‌های انتخاباتی خود توانستند به مجلس راه یابند و مردم به امید اینکه نمایندگان در شرایط حساس آنها را یاری کنند پای صندوق‌های رای ‌گیری حاضر شدند؛ اما متاسفانه هیچ کدام از نمایندگان به استان سفر نکردند تا در جریان شرایط سخت و مشکلات مردم حوزه‌های انتخاباتی قرار بگیرند.

مردم به سیل‌زدگان کمک‌های نقدی کنند

وی با درخواست از مردم برای امداد و کمک رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان نیاز فوری و ضروری به برخی از اقلام و کالاها دارند و به دلیل اینکه زمان جمع‌آوری و ارسال به استان بسیار طولانی است در نتیجه از مردم درخواست داریم کمک‌های خود را نقدی و در قالب کمک به گروه‌های جهادی و هلال احمر انجام دهند.

کیخا اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر ارتباطات جاده‌ای بین روستا‌های محاصره شدن در سیل قطع شده است، کمک رسانی به مردم تنها از طریق قایق‌های موتوری و بالگرد صورت می‌گیرد. در همین راستا از دولت و سپاه تقاضا داریم تعداد بالگرد بیشتری در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان درباره میزان جانباختگان و میزان خسارات مالی عنوان کرد: بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها سیل در این استان جان پنج نفر را گرفته و خسارت‌های بسیاری را به زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

امداد‌رسانی خودجوش و مردمی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: ارتباط با روستا‌های منطقه دلگان استان سیستان و بلوچستان برقرار است و گروه‌های جهادی از طریق مسیر جاده‌ای اقلام مورد نیاز را در اختیار مردم قرار می‌دهند؛ اما ارتباط با منطقه دشتیاری به طور کامل قطع شده و تنها از طریق بالگرد می‌توان به مردم امدادرسانی کرد. همچنین این روستاها در محاصره سیل قرار دارند و زنان و کودکان باید منطقه را تخلیه کنند.

کیخا با تاکید بر اینکه عمده امدادها به مردم سیل‌زده در استان و بلوچستان به صورت خودجوش و جهادی است، گفت: متاسفانه مسئولان استانی در جریان کمک‌رسانی به مردم و جبران خسارات کم‌کاری کردند. مردم و بسیج دانشجویی از مسئولان درخواست دارند که مسئولیت‌پذیر باشند و براساس وظایف خود به مردم آسیب‌دیده خدمت کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی باعث شد افکار عمومی و مسئولان از شرایط سخت مردم استان غافل شوند در حالی که مردم حدود پنج روز است که در محاصره سیل و سرمای شدید هوا گرفتار شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058246

وب گردی

وب گردی