دشمن در تلاش برای جداسازی جبهه مقاومت اهل سنت از تشیع است

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: باید مراقب باشمی چرا که دشمن در تلاش برای جداسازی جبهه مقاومت اهل سنت از تشیع است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان در هم‌اندیشی علمی با موضوع دوگانه اسلام و استکبار (شهادت سردار سپهید قاسم سلیمانی و آینده محور مقاومت) که امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۸ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استکبارستیزی، ویژگی عمده امت‌های جهان اسلام است. استکبارستیزی در سال‌های اخیر به‌دست امام خمینی (ره) و شهید سردار سلیمانی رقم خورد.

وی ادامه داد: نخستین اتفاقی که در جهان اسلام رخ خواهد داد، این است که بازخوانی جدی در گرایش‌های فکری گروه‌های استکبارستیز رخ خواهد داد. معتقدم شهادت سردار سلیمانی باعث می‌شود حتی داعش و سلفی‌ها در تفکرات خود بازنگری خواهند کرد. آمریکا در حال افول است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم؛ چون ترس‌ها از استکبار ریخته است.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: همچنین معتقدم گروه‌های جدیدی ظهور خواهند کرد و همچنین جبهه مقاومت به کشورهای دیگر سرایت خواهد کرد. به‌طور مثال مردم پاکستان و افغانستان از حکومت‌هایشان انتظار استکبارستیزی دارند و اتفاقات اخیر چنین جرئتی را به آنها می‌دهد.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: البته اتفاقات منفی هم رخ خواهد داد که یکی از آنها تقابل شیعه و سنی است که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین اختلافات بین اقوام و مردم ما با کشورهای همسایه را تشدید می‌کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند و در حلقه‌ای محصور کنند.

فرمانیان یادآور شد: دشمن در تلاش برای جداسازی جبهه مقاومت اهل سنت از تشیع است. باید مراقب باشیم. متاسفانه برخی مسئولان به این موضوع دامن می‌زنند که اتفاقا دشمن هم می‌خواهد ما را به این سمت سوق دهد. از طرفی دشمن به‌دنبال بدیل‌سازی برای جبهه مقاومت است و اکنون بیش از پیش روی این موضوع سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حکومت داعش به لطف سردار سلیمانی از بین رفته؛ اما تفکر داعشی همچنان هست و تخمین می‌زنیم ۱۰ میلیون داعشی در جهان اسلام وجود داشته باشد. آمریکا هم دوست دارد روی چنین تفکری سرمایه‌گذاری کند. دشمن سعی دارد شرایط را برای ایران سخت کند و از هر روشی برای انجام این کار؛ چه اقتصادی و چه اختلاف شیعه و سنی بهره می‌برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058271

وب گردی

وب گردی