دلمان برای دولت‌های اروپایی می‌سوزد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دل‌مان برای آن دولت‌های اروپایی می‌سوخت که می‌گفتند پیام آمریکا بلوف نیست؛ اما مشخص شد بلوفی بیش نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید جلیلی در اجتماع بزرگ جنبش استادی و دانشگاهیان پایتخت در دفاع از مدافعان وطن، به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جان‌باختگان وقایع کرمان و هواپیمای مسافربری که امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۹۸ در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای اخیر بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، عزیز همه ملت ایران، پیام‌هایی در تمام رسانه‌ها و محافل دیپلماتیک ارائه می‌شد؛ آمریکایی‌ها می‌گفتند اگر ایران پاسخی به ترور بدهد، پاسخ سخت‌تری دریافت خواهد کرد‌. برخی دولت‌ها بعضی با لحن دلسوزانه و بعضی با لحن تهدید پیام آمریکا را منتقل کرده و می‌گفتند پاسخ آمریکا، بلوف نیست و آن را جدی بگیرید.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها پاسخی محکم دریافت کردند؛ پاسخی مستقیم و نه نیابتی و جمهوری اسلامی ایران رسما قدرت اعمالی خود را اعلام کرد. پیامد پاسخ ایران این بود که آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند. دل‌مان برای آن دولت‌های اروپایی می‌سوخت که می‌گفتند پیام آمریکا بلوف نیست؛ اما مشخص شد بلوفی بیش نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا آمریکا نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد، خاطرنشان کرد: شاید بتوان پاسخ ایران را بزرگترین عملیات قاسم سلیمانی نامید. در واقع او بزرگترین عملیاتش را بعد از شهادتش انجام داد. عملیات منجر به این شد که بسیاری از حباب‌های غلط ساخته شده به دست دشمن بترکد. چهل سال تلاش کردند القا کنند مردم ایران از انتخاب خود پشیمان هستند. سعی کردند اینگونه نشان دهند که مردم ایران فقط به فکر معیشت خود هستند و کاری با منطقه از جمله فلسطین و لبنان ندارند؛ اما در بین بهت همگان و در میان تبلیغات قوی، ملتی را دیدند که به تکریم شخصیتی قیام کردند که بُعد بارز شخصیتی او، بُعد منطقه‌ای است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: مردم با تکریمی کم‌نظیر نشان دادند تبلیغات آمریکا، یاوه‌ای بیش نیست. آنها دیدند مردم چهل سال است پای انقلاب ایستاده‌اند و قاسم سلیمانی این جنبه ثبوتی را به اثبات رساند. این بار دشمنی آمریکا بیش از همیشه ثابت شد.

جلیلی تاکید کرد: آمریکا متوسل به ترور شد و در کمال وقاحت، مراکز فرهنگی یک کشور را تهدید به انهدام کند. این عملیات بزرگ بود که دشمنی عمیق آمریکا را نشان داد. آنها که ادعای آزادی اینترنت داشتند، دیدند چگونه از عکس یک شهید می‌ترسیدند. ۸۰ میلیون ایرانی متحد و مقاوم مقابل آمریکا ایستادند و تهدیدهای دشمن را پوچ کردند. دشمن سیلی خورد و جرئت اقدام نداشت.

وی افزود: دشمن نتواست بغض و خشم خود را نگه دارد و دریوزگی و استیصال امروز دشمن ثابت می‌کند انقلاب در گام دوم نیز با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد. هیچ رسانه آمریکایی نمی‌تواند انکار کند ملتی چگونه قهرمان ملی خود را تکریم می‌کند. حاج قاسم امروز نماد همبستگی ملت مقابل دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اجتماع امروز از این جهت بزرگ است که اگر برخی فهم درستی از ملت ایران ندارند؛ اما مردم ایران قدر داشته‌ها و سرمایه‌های ملی خود را می‌دانند و جایگاه حاج قاسم با حرف عده‌ای متزلزل نمی‌شود. عده‌ای، آنهایی که در حادثه هواپیما شهید شدند را دستاویزی قرار دادند تا اهداف دیگری را دنبال کنند.

جلیلی یادآور شد: افرادی که در هواپیما به شهادت رسیدند، نمادی از همین ملت هستند. دکتر جبلی که عزیزش را در این حادثه از دست داده، گواه این مدعاست. عده‌ای قلیل نمی‌توانند از حماسه ملت، افتخارزدایی کنند. دشمن چهل سال تلاش کرد به ایران ضربه بزند؛ اما نتوانست؛ چون سپاه اجازه نداد. مردم این موضوع را متوجه می‌شوند و به همین دلیل حضوری باشکوه در مراسم تشییع او داشتند.

وی ادامه داد: حاج قاسم، سرمایه بزرگ ملت ایران است. مشکل دشمن این است که در فهم و تحلیل عقاید، رفتار و آرمان‌های مردم ایران عقب مانده است. شیب افول قدرت دولت ضعیف انگلیس هر روز شتاب می‌گیرد و نماینده مفلوک آن کشور شصت سال عقب است و فکر کرده در سال ۱۳۳۲ به‌سرمی‌بریم.

جلیلی یادآور شد: این قدرت و وحدت و سرمایه‌ای که باعث امنیت و پیشرفت کشور شده را باید حفظ کنیم. نباید اجازه دهیم دشمن به این سرمایه پنجه بکشد. عزیزان و امیدهای آینده کشور در هواپیما به شهادت رسیدند و باعث افتخار است که خانواده‌ آنها دغدغه امنیت کشور را دارند. این اتفاقات به ما قوت می‌دهد، در حالی که دشمن بسیار عصبانی است؛ چون تلقین کرده ملت ایران بیش از یک دهه است که عصبانی است؛ اما می‌بیند بزرگترین تکریم را نثار قهرمان منطقه‌ای خود می‌کند. آمریکا دیگر بلوف هم نمی‌تواند بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058304

وب گردی

وب گردی