نیاز ۳۰۰ میلیون دلاری برای تامین اتوبوس و واگن قطار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: 300 میلیون دلار برای تأمین اتوبوس و واگن قطار نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص برگزاری جلسه ای با معاونت هماهنگی رییس جمهور و خروجی این جلسه گفت: روز گذشته این جلسه برگزار شد.

وی افرود: همه دست اندرکاران تامین اتوبوس و واگن قطار در این جلسه حضور داشتند اما متاسفانه بانک مرکزی و سیستمی که باید تامین ریال کند موضوع را به نظر مقام معظم رهبری موکول کردند.

هاشمی گفت: این مسئولان گفتند تا نظر مقام معظم رهبری را اخذ نکنند نمی توانند از صندوق پولی برداشته و به ریال تبدیل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته حرف های مثبتی هم در این جلسه زده شد و گفته شد اگر همین ارز را هم بدهند و به ریال هم تغییر ندهند مشکلی نیست.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و معدن معتقد بودند با دلار هم می توانند اتوبوس های مورد نیاز را تامین کرد که اگر این اتفاق صورت بگیرد کار خوبی انجام خواهد شد.

هاشمی گفت: باید ریاست جمهوری این موضوع را در نامه ای به سمع نظر رهبری برسانند تا این موضوع ۳۰۰ میلیون دلاری محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اخیرا خانم فائزه هاشمی سخنانی درخصوص رهبر معظم انقلاب داشتند نظر شما در این خصوص چیست گفت: شب پیش در مصاحبه ای گفتم که تضعیف رهبری به صلاح کشور نیست.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی هم سعی شأن این بود که باید در داخل کشور با حضور مقام معظم رهبری و رهبری ایشان موضوعات و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

هاشمی همچنین ادامه داد: مصاحبه ای که از ایشان پخش شد مصاحبه نبود ایشان در یک مکانی صحبت های به صورت خصوص می گفتند و این صداها ضبط شده و بعد منتقل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این صحبت‌ها مصاحبه با بی بی سی نبوده است و خودشان تبدیل به یک مصاحبه کرده اند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شنیده شده بهاره آروین مرخصی گرفته اند گفت: هنوز مرخصی ایشان به دست من نرسیده است و اگر مرخصی بخواهند بنده بررسی خواهم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058311

وب گردی

وب گردی