ققنوس را جهانی می‌کنیم

دبیر پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس گفت: جشنواره ققنوس را به برکت همکاری‌های صورت گرفته جهانی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز مهرداد توکلی در نشست خبری پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس که عصر امروز در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: این جشنواره به همت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شده که تخصصی‌ترین جشنواره در حوزه دانشجویی است و نگاه ویژه‌ای با رویکرد هنر اسلامی، انقلابی همراه با نگاه درگیرکننده دانشجویی وجود دارد.

وی افزود: جلسه سیاست‌گذاری را تشکیل دادیم که متشکل از یازده نفر از اعضای شورا بود و از اعضای دانشگاهی هم در آن حضور داشتند و منجر به برنامه‌ریزی‌هایی برای جشنواره ققنوس شد.

توکلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این جشنواره وارد مرحله بین‌المللی شود و با دیگر دانشگاه‌های جهان اسلام نیز همکاری کنیم. البته این برنامه طبق برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری به وقوع خواهد پیوست.

وی درباره محورهای جشنوراه ققنوس گفت: عدالت دانشجویی، آسیب‌های اجتماعی، اربعین، استکبار ستیزی، جهاد اقتصادی، 40سالگی انقلاب، ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب، فضای مجازی، بانوی انقلابی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، الگوی دانشگاه برتر و نفوذ و افول تمدنی غرب از جمله محورهای این جشنواره هستند.

توکلی در ادامه افزود: نگاه ویژه‌ای در بخش پژوهش های هنری خواهیم داشت و در این زمینه مقاله، پایان‌نامه و کتاب دریافت کرده‌ایم و این اثرات نیز داوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره سیمرغ دارای سه بخش اصلی است گفت: این بخش‌ها عبارتند از الگوسازی هنرمندان تراز انقلاب اسلامی یعنی دانشجویان هنرمند تراز انقلاب را نشان دهیم. بخش دوم استعداد یابی و کشف هنرهای دانشجویان انقلاب اسلامی است همچنین سومین بخش مربوط به توانمند سازی دانشجویان و استعدادهای برتر کشف شده است.

دبیر جشنواره ققنونس تاکید کرد: سعی داریم تا دانشجویان برتر و استعدادهای کشف شده به بدنه فرهنگی هنری کشور تزریق کنیم و این کار را با معرفی آن‌ها به مجموعه‌ها و گروه‌های هنری انجام می‌دهیم. همچنین آثار برتر و برگزیده را به مراکزی برای پخش شدن در تلوزیون معرفی می‌کنیم.

توکلی افزود: آثار رسیده با نظر هیئت داوران به مرحله نمایش می‌رسند و برنامه‌هایی را در نظر داریم تا از اثرات برتر حمایت شود و از هنرمندان آن نیز برای تولید آثار بعدی خود پشتیبانی‌هایی صورت بگیرد.

وی درباره اختتامیه جشنواره ققنونس اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که سه روز برای جشنواره در نظر گرفته شود که فیلم‌ها و اثر‌های هنری نیز در این مدت به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر کل پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنونس تاکید کرد: این جشنواره در تمامی دانشگاه‌ها دبیرخانه داشته و آثار هنری دانشجویان را نیز از طریق آن‌ها دریافت می‌کند البته کارگاه‌هایی نیز در طول مدت برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

توکلی گفت: دانشجویان می‌توانند اثر‌های خود را تا 5 بهمن‌ماه به جشنواره ققنوس ارسال کنند بعد از آن نیز هیئت داوران به انتخاب آثار منتخب می‌پردازند تا در اواخر بهمن اختتیامیه این جشنواره برگزار شود.

وی درباره شرایط حضور در جشنواره ققنوس گفت: فارغ التحصیلان سال 1394 به بعد می‌توانند در این جشنواره حضور یابند و از سه راه ارتباطی برای جشنواره آثار خود را ارسال کنند.

توکلی درباره راه‌های ارتباطی دانشجویان با جشنواره برای ارسال آثار خود اظهار کرد: دانشجویان آثار خود را از طریق دبیرخانه‌های جشنوراه ققنون در دانشگاه‌ها، یا ارسال مستقیم به دبیرخانه دائمی جشنواره در سازمان بسیج دانشجویی یا راه‌های ارتباطی در فضای مجازی می‌توانند تولیدات خود را ارسال کنند.

وی تاکید کرد: جشنواره ققنوس را به برکت خون شهدایی چون شهید قاسم سلیمانی و همکاری‌های صورت گرفته جهانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058318

وب گردی

وب گردی