دانشگاهیان به یاری سیستان‌ و بلوچستان آمدند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: گروهی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان امروز 25 دی ماه اقلام ارسالی از دانشگاه‌های سراسر کشور را به بلوچستان ارسال می‌کنند.

امیر پالیزیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متاسفانه مردم برخی از روستا‌های این استان با گذشت چهار روز از وقوع سیل همچنان در محاصر آب گرفتگی قرار دارند.

وی با بیان اینکه فضای عمومی کشور و جامعه در چند هفته اخیر متاثر از شهادت سردار قاسم سلیمانی و حادثه هواپیمای اوکراینی است، گفت: اگر افکار عمومی و مردم به دلیل وقایع ذکر شده کمتر به وضعیت مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان توجه کنند، نقدی وارد نیست اما اینکه مسئولان و دولتمردان یک بعدی عمل کرده و به مردم محاصره در سیل توجهی نکنند، اصلا قابل توجیه نخواهد بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با انتقاد از مسئولان دولتی بیان کرد: مسئولان استان نیز بعد از گذشت چند روز تازه از خواب بیدار شده و ستاد بحران و اداری استان را تشکیل دادند.

وضعیت جنوبی استان سیستان و بلوچستان بحرانی است

وی درباره وضعیت مناطق سیل زده در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: وضعیت جنوبی استان همچنان بحرانی و در محاصره سیل بوده و راه‌های دسترسی و ارتباط جاده‌ای به این روستا به صورت کامل قطع شده است.

پالیزیان با تاکید بر اینکه در مرحله اول دولت وظیفه رسیدگی به مردم سیل زده را بر عهده دارد، گفت: متاسفانه کشور هر زمان در شرایط حساس و بحرانی قرار گرفت، مردم به صورت خود جوش و جهادی کمک‌رسانی کردند. روند مردمی بودن کمک‌ها، دولت و مسئولان را به این تصور رسانده که وظیفه‌ای در مواقع بحرانی بر عهده ندارد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: گروه‌های جهادی-دانشجویی در مواقع بلایای طبیعی دچار نوعی جو‌زدگی و التهاب‌های کاذب می‌شوند که در روند و کیفیت کمک‌رسانی به مردم اثرات منفی دارد. کمک‌های مردمی و فعالیت‌های جهادی باید هدفمند و سودمند باشد.

وی ادامه داد: دفاتر عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در قالب گروه جهادی شهید شاهینی اقدام به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز مردم سیل زده نظیر پتو، وسایل گرمایشی، لباس گرم، آب معدنی، کنسرو و غیره می‌‌کنند.

ارسال کمک‌های مردمی به استان سیستان‌و‌بلوچستان توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

پالیزیان با اشاره به اینکه در سیل اخیر بخش بلوچستان بیشتر آسیب دیده و مردم آن آواره شدند، گفت: گروهی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان چهارشنبه 25 دی ماه اقلام ارسالی از دانشگاه‌های سراسر کشور را به این منطقه ارسال می‌کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های یدی توسط جهادگران در این استان اثرگذاری لازم را به دلیل آب‌گرفتگی ندارد، گفت: مردم به دلیل سیل وسایل اولیه و حداقلی زندگی خود را از دست دادند، به همین دلیل از مردم و خیرین درخواست داریم تا وسایل ضروری اولیه، پوشاک و اقلام بهداشتی را برای مردم ارسال کنند.

وی در پ: با توجه به آغاز مجدد بارش‌ها طبق اعلام و پیش بینی سازمان هوا شناسی، وقوع مجدد سیل مردم استان و سیستان و بلوچستان را تهدید می‌کند. در حال حاضر مردم استان نیازمند توجه و دلگرمی از سوی مسئولان و جامعه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058319

وب گردی

وب گردی