قوای مقننه و مجریه توان دفاعی کشور را افزایش دهند

بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای خواستار افزایش توان و اقتدار دفاعی ایران و کمک به مدافعان آسمان و زمین وطن شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای از قوای مقننه و مجریه افزایش توان دفاعی کشور را خواستار شد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: جنبش استادی دانشگاه‌های تهران ضمن حمد و سپاس خدای قادر متعال و تقدیر از ملت بزرگ ایران، شهدای عزیز، امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده‏‌های داغدار و عزادار واقعه کرمان و جانباختگان ایرانی و غیر ایرانی حادثه هواپیمای مسافری اوکراین، اعلام می‌دارد هرگونه سوءاستفاده و مصادره ناجوانمردانه خون پاک این عزیزان که خود، شهیدان راه استقلال وطن هستند؛ اهانت به متانت ایرانی-اسلامی صاحبان عزا و تضعیف ساختار و اقتدار دفاعی کشور و پروژه‏ای هوشمند و تدارک شده محور غربی، عبری و بخش ارتجاعی عربی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جنبش استادی تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ این نیروی انقلابی و عمیقا ملی را خار چشم دشمنان ملت مسلمان ایران می‌‏داند؛ بخشی از ملت که همواره به عنوان یکی از ارکان و مؤلفه‌های راهبردی دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده، در مراقبت از ملت و مستضعفان نقش بسزایی ایفا نکرده و همچون ستونی محکم و استوار ایستاده و در برابر دشمن زانو خم نکرده است. دانشگاهیان یقین دارند این نیروی مردمگرا، انقلابی و ولایتمدار همچنان مقتدرانه به راه خود ادامه داده و به گفته فرمانده محبوب و متفکرش؛ سردار سلامی حاضر است در راه ملت و اسلام بسوزد، تکه تکه و قربانی شود؛ ولی اجازه ندهد تار مویی از سر ایرانیان کم شود.

در بیانیه استادان بسیجی دانشگاه‌ها آمده است: اشتباه راهبردی آمریکا در ترور بزدلانه و شبانه سیدالشهدای مقاومت؛ سپهبد ایران و اسلام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، چنانکه رهبری حکیم امت فرموده‌تند مستوجب انتقامی سخت بوده که پس از ضربت سیلی موشکی توسط نیروی راهبردی هوافضای سپاه، به‌وسیله هسته‌های مقاومت به عنوان منتقمان خون این عزیزان تا ازاله کامل نیروهای مفسد آمریکا از منطقه نیز استمرار خواهد داشت. همچنین جنبش استادی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی می‌خواهد لحظه‏‌ای در تحقق این آرمان مقدس از پای ننشسته و مقهور عملیات روانی رسانه‏‌های بیگانه نشده و از این پیمان خویش در پیشگاه تاریخ و ملت ایران غافل شوند.

استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران در این بیانیه عنوان کردند: دست‌‏نشاندگان پروژه اغتشاشات آبان 98 بار دیگر در روزهای اخیر به بهانه بزرگداشت جانباختگان سانحه هوایی به ناامنی و ساختارشکنی پرداخته و با فرماندهی میدانی سفیر خبیث انگلیس از طرف آمریکا با هدف بی‏‌ثبات‏‌سازی ایران و تهران به اقدام مبادرت کردند. جنبش استادان رجای واثق دارد این توطئه نیز با هوشیاری مردم و مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مسئولان انتظامی کشور خنثی و روسیاهی دوباره‌‏ای را نصیب دشمنان و معاندان نظام اسلامی خواهند کرد.

در بیانیه بسج اساتید دانشگاه‌های کشور آمده است:‌ آمریکای جهانخوار با ترور ناجوانمردانه فرمانده عالی‏‌رتبه و مالک اشتر زمان در این خیال که می‌تواند مسائل منطقه را به سوی اهداف خویش هدایت کند، به سرعت دریافت که خون حاج قاسم سلیمانی و یارانش منتهی به خیزش و رستاخیزی ملی و فراملی شد؛ قیامی عمومی در جهان و به‌ویژه آسیای غربی که ان‌شاءالله زمینه خروج اشغالگران را فراهم ساخته و این خیزش تا تحقق وعده صادق انتقام سخت ادامه خواهد داشت. اکنون نیز اثبات شد شهید سلیمانی برای استکبار بیش از سردار سلیمانی خطرناک و تهدیدآمیز خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نقش روباه پیر؛ استعمارگر انگلیس و عامل سیاسی و فتنه‌گر او در جاسوس‌خانه‌‏اش در تهران در حوادث اخیر بر کسی پوشیده نیست. ما استادان دانشگاه‌‏های تهران و بلکه دانشگاه‌‏های کشور ضمن محکوم کردن این دخالت آشکار، مماشات کنونی دولت مردان به‏‌ویژه رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزرای خارجه و کشور را قویاً محکوم کرده و قاطعانه تعطیلی لانه جاسوسی انگلیس و اخراج سفیر فاسدش در اسرع وقت را خواستاریم. اقدامی که اگر دولت و وزارت خارجه در استیفای این حق ملی تعلل کنند، تردید نشود که این لانه جاسوسی همانند لانه ارباب او آمریکا از سوی ائتلاف انقلابی جنبش استادی و جنبش دانشجویی و افسران و فرماندهان جنگ نرم به تصرف در خواهد آمد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جنبش استادی دانشگاه‌های پایتخت ضمن قدردانی از وجود گوهر صداقت در ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهی کل سپاه و فرمانده مخلص و صادق هوافضای سپاه در اعلام برخورد سهوی با هواپیمای مسافربری و اعلام ضرورت تکریم و پاسداشت خانواده‌های مسافران اهورایی بوئینگ و نیز ضرورت بیان توضیحات تکمیلی به ملت قدرشناس ایران، از قوای مقننه و مجریه اما قویاً می‏‌خواهد که با تمام توان برای افزایش اقتدار دفاعی ایران و کمک به مدافعان آسمان و زمین وطن اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058328

وب گردی

وب گردی