حال و هوای متفاوت مدارس سمای دزفول در دهه فجر امسال/ نسل متعهد و معتقد تربیت خواهیم کرد

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما دزفول گفت: هدف ما این است که بتوانیم با آموزه‌های دینی،عبادی و اعتقادی، نسلی معتقد، متعد، خلاق، اخلاق مدار و اهل فکر و مطالعه تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدارس سما که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند، طی چندسال گذشته فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی داشته‌اند و در نظام آموزش و پروش کشور، حرفی برای گفتن دارند.

دانش آموزان سما در بیستمین جشنواره دستاوردهای پژوهش و فناوری، با ارائه جدیدترین اخترعات خود مخاطبان زیادی را به غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واقع در این نمایشگاه جذب کردند. در ورزش نیز دانش آموزان خوش درخشیدند و توانستند در رشته هایی مانند تکواندو، هندبال، شنا، کشتی و... مقام‌های کشوری و بین المللی زیادی را کسب کنند.

چند روز گذشته نیز، دبیرستان دخترانه سما دزفول موفق به کسب رتبه سوم در میان واحدهای سما کل کشور شد تا کارنامه این مدارس در حوزه مباحث فرهنگی نیزدرخشان تر شود.

در همین راستا،علی براتی رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما دزفول در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: سازمان سما هرساله دانشکده ها و مدارس سما را به تفکیک هر مقطع در حوزه‌های مختلف ارزیابی می‌کند و امسال نیز دبیرستان سما دوره دوم دزفول توانست در میان مدارس سما کل شور، رتبه سوم کشوری را در حوزه فرهنگی کسب کند.

وی افزود: یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین به عنوان سندبالادستی و تعیین کننده نظام آموزش و پرورش، ساحت اعتقادی،عبادی و فرهنگی است؛ به همین دلیل، رکن و مبنای اصلی تمام فعالیت‌های واحدهای سما دزفول، تعمیق و توسعه اقدامات فرهنگی است.

براتی ادامه داد: امسال علاوه بر دبیرستان سما دخترانه، دانشکده فنی و حرفه ای نیز تواست در میان دانشکده‌های سراسر کشور رتبه اول را کسب کند. هدف ما این است که بتوانیم با آموزه‌های دینی،عبادی و اعتقادی، نسلی معتقد، متعد، خلاق، اخلاق مدار و اهل فکر و مطالعه تربیت کنیم.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما دزفول با بیان این که دوران ابتدایی و متوسطه بهترین دوران برای فعالیت فرهنگی محسوب می شود، تصریح کرد: ذهن و روح کودک و نوجوان همانند لوح سفیدی است که می‌تواند متناسب با آموزه‌های دینی و اسلامی تربیت شود مسیر را به درستی پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دبیرستان دخترانه سما دزفول گفت: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی مبتنی بر آموزه های قرآن و عترت فعالیت‌های زیادی انجام شده است؛ همچنین توسعه فعالیت بسیج دانش آموزی و دانشجویی متناسب با مناسبت‌ها از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در حوزه فرهنگی انجام شده است.

براتی اضافه کرد: درمدارس سما به دنبال انجام فعالیت‌های فرهنگی متناسب با سن دانش آموزان هستیم؛ به عنوان مثال برای انتقال مفاهیم مرتبط با احکام، از روش‌های مختلف متناسب با سن دانش آموزان ابتدایی استفاده می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما دزفول اظهارکرد: امسال توانستیم پنجمین یادواره دانشجویان مدافع حرم را با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار کنیم. دو تن از دانشجویان دانشکده سما دزفول، جزو شهدا مدافع حرم هستند که همواره آن‌ها را به عنوان الگو به دانش آموزان و دانشجویان معرفی می‌کنیم.

وی با بیان این که حال و هوای دهه فجر امسال در مدارس و دانشکده‌های سما با سال‌های گذشته متفاوت است، گفت: 22 بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همزمان شده است و به همین دلیل، مراسم دهه فجر و 22 بهمن ماه را در مدارس سما، با رنگ و بوی سردار سلیمانی برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی، اردوهای زیارتی و دوره‌های آموزشی در راستای تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی، از جمله مواردی است که در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058333

وب گردی

وب گردی