اعطای معافیت و کسر خدمت سربازی به طرح‌های برتر پژوهشی

معاون پژوهشی فرماندهی نیروی انتظامی همدان گفت: به طرح‌های پژوهشی برتر که در راستای موضوعات مدنظر نیروی انتظامی تدوین شود معافیت و یا کسر خدمت سربازی تعلق می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از همدان، در نشست مشترک معاونین پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و فرماندهی نیروی انتظامی استان، پیرامون طرح‌های مشترک تحقیقاتی، پژوهش های علمی و کاربردی و استفاده از ظرفیت های مورد علاقه و مطلوب دو طرف، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان رسالت نوین و اصلی این دانشگاه را حل مسائل شهر و استان همدان دانست و افزود: در راستای توسعه علمی کشوری و منطقه ای و بر اساس رسالت مسئله محور بودن دانشگاه‌ها، پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در واحد همدان به نحوی هدایت می شود که خروجی آن حل مشکلات جامعه و نیاز مردم است.

منصور اسماعیل پور به ظرفیت فوق‌العاده بالای کارگاهی، آزمایشگاهی، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همدان اشاره و بیان کرد: همکاری با سازمان‌ها و نهادهای گوناگون شهر و استان همدان از جمله نیروی انتظامی و استخراج مسائل مورد نیاز هر یک از این ارگان ها، منجر به طراحی و هدایت موضوعات مناسب در رساله های و تحقیقات تحصیلات تکمیلی می شود.

وی تصریح کرد: در راستای یکپارچه سازی پژوهش های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه ای تحت عنوان پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه ای یا به اختصار "سامانه پایش آزاد" شکل گرفته است و هدف آن حل مسائل راهبردی، متنوع و میان رشته ای در جامعه است.

معاون پژوهشی فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان نیز ضمن برشمردن زمینه های متنوع همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی همدان و ناجا گفت: با توجه به گستره فعالیت های نیروی انتظامی در اجتماع و ضرورت مواجهه علمی با مسائل مختلف مورد نیاز این نیرو، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مسعود حاجی زاده اضافه کرد: معاونت پژوهشی فرماندهی انتظامی استان همدان در راستای نیل به اهداف مورد نظر، از پژوهش‌های علمی و کاربردی و ظرفیت‌های فراوان نیروی انسانی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی همدان استفاده کرده و با بهره گیری از یافته‌های علمی، اثربخشی اجتماعی خود را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: معاونت پژوهشی فرماندهی انتظامی استان همدان در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون رفع مشکلات علمی نیروی انتظامی و توسعه فناوری، اقدام به بسترسازی، جذب و استفاده بهینه از توان و ظرفیت‌های علمی مشمولان نخبه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کرده است.

حاجی زاده ابراز داشت: در قبال انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی به طرحهای پژوهشی چهار نفر از دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان که پژوهش‌ها و طرح های در راستای موضوعات مدنظر نیروی انتظامی تدوین و رتبه برتر کسب کنند، معافیت یا کسر خدمت تعلق خواهد گرفت.

در این نشست رئیس پلیس فتا استان همدان نیز ضمن برشمردن مشکلات فضای مجازی و خطراتی که جوانان جامعه را هدف گرفته است گفت: مطالعه در دو محور آشنایی با شبکه‌­های اجتماعی و پزشکی قانونی دیجیتال جزو نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی نیروی انتظامی است.

سرهنگ فیروز سرخوش اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری مشترک این دانشگاه و ناجا منجر به ارتقای جایگاه علمی ناجا در گستره جغرافیای استان و نیز توسعه تحقیق و پژوهش علمی در حوزه تحقیقات ملی "فرهنگ، نظم و امنیت" می شود.

کد خبر: 1058340

وب گردی

وب گردی