حضور پزشکان بسیجی در مناطق سیل‌زده / آمادگی ارسال تجهیزات درمانی و دارو

سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور جزییات خدمت رسانی پزشکان بسیجی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ‌در پی وقوع باران‌های سیل‌آسا در بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان و آسیب رسیدن به زیرساخت‌ها، تاسیسات شهری و در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی هموطنان‌مان در این مناطق، سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور و کانون‌های زیر مجموعه آن در مناطق سیل زده، در حال خدمت‌رسانی به هموطنان آسیب دیده است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با توجه به تجربه‌ای که از سیل‌های متعدد به دست آورده اکنون که مردم این استان درگیر شرایط نامساعدی هستند، آماده اعزام تیم‌های پزشکی، بهداشتی، تجهیزات درمانی و انواع دارو به این مناطق است.

خوشبختانه در کنار فعالیت‌های مستمر و مؤثر بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان، هم‌افزایی مطلوبی میان کانون‌های زیر مجموعه این سازمان در مسیر خدمت‌رسانی هرچه مؤثرتر به هموطنان رنج کشیده در مناطق سیل‌زده به وجود آمده است.

فعالیت‌های مردمی تیم‌های پزشکی و متخصص بسیج جامعه پزشکی کل کشور از جمله تیم پزشکی شهید رهنمون که متشکل از تیم‌های 5 تا 7 نفره پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف است، در مناطق سیل زده از روز اول حضور داشته و پس از فروکش کردن موج سیل نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

همچنین تیم‌های متخصص پزشکان به صورت آماده‌باش درحال خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند که برپایی پایگاه‌های درمانی و انواع ویزیت‌های رایگان از جمله خدمات این افراد است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، بسیج جامعه پزشکی کل کشور این آمادگی را دارد که در صورت نیاز، تعداد بیشتری نیروهای متخصص، تجهیزات درمانی و انواع دارو را به مناطق سیل زده اعزام کند.

گفتنی است که از طریق هم‌افزایی مناسبی که میان بخش‌های مختلف سازمان بسیج جامعه پزشکی کل کشور در استان سیستان و بلوچستان، مناطق سیل‌زده و استان‌های همجوار وجود دارد، این موج خدمت‌رسانی گسترده پس از فروکش کردن سیل و بارندگی‌های بی‌سابقه با وسعت بیشتری جهت جلوگیری از ایجاد بیماری‌های واگیردار ناشی از سیل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058374

وب گردی

وب گردی