اهدای جایزه  ۶ میلیونی به برگزیدگان لیگ‌های علم و فناوری

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از برگزاری دو مسابقه ملی با عنوان معماری و شهر آینده و همچنین بازی وارسازی و بازی‌های رایانه‌ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند خبر داد.

عباس رضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دربارهٔ مسابقات ملی واحد قزوین گفت: طبق برنامه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد قزوین قرار است دو مسابقه در سطح ملی برگزار کنیم. عنوان مسابقه اول معماری و شهر آینده است. این مسابقه با همکاری دانشکده معماری برگزار خواهد شد و دو محور دارد؛ محور اول دورنمایی شهر فردا و محور دوم خانه‌ای برای فردا است.

او با تأکید بر این که فراخوان این مسابقه برای دانشگاه‌ها ارسال شده‌است اضافه کرد: مهلت ارسال مدارک برای افرادی که علاقمند هستند در این مسابقه شرکت کنند تا ۲۰ فروردین سال ۹۹ خواهد بود و نتیجه مسابقات هم ۴ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

به گفته رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از آن جایی که این مسابقه در دو محور برگزار می‌شود، در هر دو محور به سه نفر اول پاداش داده می‌شود.

او دربارهٔ میزان پاداش‌ها توضیح داد: به نفر اول ۶ میلیون تومان، نفر دوم ۵ میلیون تومان و نفر سوم ۴ میلیون تومان جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. در کنار این مسابقه برنامه‌هایی مثل سخنرانی و کارگاه نیز در نظر گرفته شده که به‌طور همزمان برگزار می‌شود.

رضایی در ادامه از مسابقه دوم واحد قزوین نیز صحبت به میان آورد و گفت: مسابقه دوم مربوط به برنامه‌نویسی با عنوان بازی وارسازی و بازی‌های رایانه ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند است. فراخوان این مسابقه از بهمن ماه آغاز می‌شود و مهلت ارسال مدارک نیز تا خرداد سال ۹۹ و نتیجه نیز ۸ خرداد مشخص خواهد شد.

آن طور که رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفته‌است حامیان مالی و معنوی از برگزاری این دو مسابقه حمایت خواهند کرد. او توضیح داد: حامیان علمی و معنوی مسابقه ملی بازی وارسازی و بازی‌های رایانه‌ای در کسب و کار الکترونیکی شهر هوشمند عبارتند از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، انجمن بازی سازان مستقل ایران و مرکز رشد فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین. با انجمن ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز به عنوان حامی مالی این مسابقه رایزنی و مذاکره شده‌است. همچنین هزینه‌هایی که برای ثبت نام دریافت می‌شود نیز قسمتی از بحث تأمین مالی را پوشش می‌دهد.

رضایی در ادامه تأکید کرد: مسابقه ملی معماری و شهر آینده نیز حامیان معنوی دارد که عبارتند از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و انجمن علمی معماری و شهرسازی. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، شهرداری قزوین، سازمان نظام مهندسی قزوین نیز به عنوان حامیان مالی پای کار آمده‌اند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در ادامه در خصوص نحوه حمایت از ایده‌های برتر گفت: افرادی که در این دو مسابقه شرکت کرده و مقام کسب می‌کنند علاوه بر پاداش مادی از چندین مزیت نیز برخوردار خواهند شد؛ به عبارتی این افراد درگرفتن طرح‌های پژوهشی از دانشگاه در اولویت قرار می‌گیرند.

او اظهار کرد: همچنین با کارآفرینان رایزنی خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاری کرده و از ایده‌های برتر حمایت کنند. حضور این افراد در مرکز رشد واحد قزوین یکی دیگر از مزیت‌هایی است که ذهن‌های برتر از آن برخوردار می‌شوند. یکی از اهداف ما شناسایی استعدادها و قابلیت دانشجویان است تا از بین آن‌ها، از ایده‌هایی برتر که محصول محور هستند استفاده کرده تا به تولید انبوده برسد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در پایان تأکید کرد: رسالت باشگاه پژوهشگران قزوین حرکت به سمت پژوهشهایی است که محصولات داشته باشند تا در قدم بعدی این محصولات به تولید انبوه برسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058392

وب گردی

وب گردی