سکوی سرچاهی «ایران‌ساخت» به بهره‌برداری رسید

سکوی 1148 تنی ایران‌ساخت میدان سلمان با بهره‌مندی از توان داخلی در خرمشهر و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بارگیری شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که به استان خوزستان سفر کرده بود، سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان بارگیری شد.

با نصب و بارگیری این سکوی ۱۱۴۸ تنی "ایران ساخت" که با توان متخصصان ایرانی بومی سازی و در داخل کشور ساخته شده قرار است ظرف ۱۵ روز آینده حمل آن برای نصب در میدان سلمان آغاز شود و ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش یابد.

در این سکو، با بهره‌مندی از روش فرآوری گاز، ظرفیت تولید نفت این میدان حدود 6 تا 6 هزار و 500 بشکه در روز افزایش یابد.

این سکو کاملا ایرانی است و بخش‌های سازنده آن از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین شده است. پایه سکو وزنی معادل هزار و ۱۵۰ تن دارد که تا عمق ۶۰ متری در بستر دریا کوبیده شده است و با بهره‌مندی از روزآمدترین فناوری‌ها کار بارگیری نفت را انجام می‌دهد.

تجهیزات فرآیندی از قبیل چندراهه‌های تولید، تست و گازرانی، سیستم کنترل هوشمند، پکیج‌های تزریق گاز و مواد شیمیایی برای محافظت از خطوط لوله زیردریایی، تجهیزات توپکرانی، برق از بخش‌های این تجهیز به شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت‌های فناور مستقر در منطقه آزاد اروند بازدید کرد و با فعالان فناور مستقر در این منطقه ویژه تجاری به گفت و گو نشست.

ستاری همچنین از واحدهای از دستاوردهای دانشگاهی مرکز رشد واحدهای فناور علوم و فنون دریایی خرمشهر دیدن و با دانشگاهیان مستقر در این هسته‌های فناور گفت و گو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058401

وب گردی

وب گردی