دومین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و روسیه منتشر شد

دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و روسیه منتشر شد تا شاهد توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه میان محققان دو کشور باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه در دومین فراخوان مشترک خود، از پروژه‌های پژوهشی مشترک در زمینه‌های علمی حمایت می‌کند.

ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، بیوانفورماتیک و علوم شناختی، علوم زمین (با تمرکز بر مطالعات قطب جنوب و دریاچه خزر)، تاریخ، باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و انسان‌شناسی، اقتصاد، زبان‌شناسی و مطالعات فرهنگی، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی، مکانیک و هوافضا مطالعات پیشرفته نفت و گاز حوزه‌های علمی هستند که محققان می‌توانند براساس آن طرح‌های تحقیقاتی خود را ارسال کنند.

شرکت مذکور در این فراخوان از امروز 25 دی ماه آغاز شده است و محققان تا 6 فروردین ماه سال آتی برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

در این فراخوان آمده است که پژوهشگر اصلی ایرانی باید عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های ایران باشد و پژوهشگر اصلی روسی نیز باید در یکی از پژوهشگاه‌ها یا دانشگاه‌های کشور روسیه اشتغال داشته باشد. علاقمندان برای کسب اطلاعات و شرکت در این فراخوان به سایت صندوق مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، نخستین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه در سال 1395 منتشر شد که براساس آن 18 طرح پژوهشی مورد حمایت قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058413

وب گردی

وب گردی