انتشار مجله «ترجمان حکمرانی اسلامی»/ استادان برای حل مشکلات جامعه، راه‌حل دقیق و علمی ارائه دهند

مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از انتشار مجله علمی ترجمان حکمرانی اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

رضا سیمبر مسئول هیئت اندیشه ورز علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این هیئت در راستای تعالی علوم انسانی اظهارکرد: براساس آیین نامه هیئت اندیش ورزان، کمیته‌ای تشکیل شد که براساس احکام صادره، جلسات هیئت اندیشه ورز به صورت یک‌هفته درمیان برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسات اولیه، مفادآیین نامه شورا به طور دقیق برای اعضای هیئت تفهیم شد تا حوزه فعالیت آها به طور جداگانه مشخص شود؛ در این جلسات برنامه فعالیت هرکدام از اعضای شورا تا پایان سال مشخص شد.

سیمبر ادامه داد: هیئت اندیشه ورز استان گیلان طی چندماه گذشته بر روی چندین حوزه تمرکز داشته است؛ باتوجه به این که تولید علوم انسانی بومی در اولویت قراردارد، مجله ای علمی تحت عنوان «ترجمان حکمرانی اسلامی» در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. این موضوع جزو دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و مردم جامعه محسوب می‌شود چرا که عدم توجه به مسئله حکمرانی اسلامی، چالش‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرده است.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی استان گیلان تصریح کرد: اصلاح نظام تصمیم گیری‌های کلان کشور که برروی زندگی و معیشت مردم تاثیردارد، بخشی از موضوع حکمرانی اسلامی است؛ به عنوان مثال، تصمیم گیری‌های ناگهانی مانند گرانی بنزین و یا کاهش ارزش پول ملی جزو تصمیمات اثر گذار بر زندگی مردم است که باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: در واقع هدف از تاسیس این مجله، انتشار مقالات علمی در حوزه نقد و بررسی تصمیمات کلان کشور و تناسب آن با مبانی اسلامی است؛ استادان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی می‌توانند نکته نظرات خود را در این مجله منتشر کنند و به صورت علمی و دقیق، مسائل کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.

سیمبر با بیان این که هیئت اندیشه ورز استان گیلان، تالیف کتاب ویراستاری شده با محوریت حکمرانی اسلامی را پیشنهاد کرده است، گفت: 9 نفر از اعضای هیئت علمی واحدهای استان گیلان دعوت شده‌اند تا برای تالیف این کتاب کمک کنند. امیدواریم تا 2 ماه آینده این کتاب منتشر شود.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت‌های این هیئت در حوزه برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی اظهارکرد: برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و ترویجی با حضور استادان و دانشجویان، از دیگر فعالیت‌های مهم هیئت اندیشه ورز محسوب می‌شود. در برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی به تخصص گرایی و نوآوری نیز توجه ویژه‌ای شده است.

وی یادآور شد: باتوجه به آیین‌نامه هیئت اندیشه ورزان، تحلیل و ارزیابی محتوای پایان‌نامه‌ها نیز از جمله اقداماتی است که طی چند ماه گذشته انجام شده است؛ هیئت اندیشه ورز به دنبال این است که ساختار و بستر فعالیت گروه‌های علمی را فراهم کند که امیدواریم تا آخر سال، گزارش کاملی از این فعالیت‌ها تدوین و منتشر شود.

سیمبر تاسیس دانشکده‌های بین رشته‌ای را یکی از پیشنهادات‌ هیئت‌های اندیشه ورز دانست و گفت: تصمیم‌های زیادی در این زمینه اتخاذ شده که در صورت تصویب، نیاز به جذب اعضای هیئت علمی مختص به هر دانشکده وجود دارد؛ درحال حاضر توانمندسازی و تسریع در روند ارتقاء علمی استادان، جزو اولویت‌های اصلی هیئت اندیشه ورز محسوب می‌شود.

مسئول هیئت اندیشه ورزعلوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا اعضای هیئت علمی برای شکل گیری علوم انسانی مبتنی بر حل مسأله ترغیب و تشویق شوند؛ همچنین استادان باید برای حل مشکلات فعلی جامعه، راه حل‌های دقیق و علمی ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058426

وب گردی

وب گردی