مدارس تافته جدا بافته‌‌ای از جامعه نیستند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به تشریح طرح این وزارتخانه درباره تعامل میان مدرسه و محله پرداخت.

نورعلی عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح آموزش و پرورش مبنی بر «مدارس بدون دیوار» اظهار کرد: این طرح از جمله برنامه‌هایی بود که توسط وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر این اساس آیین‌نامه‌ای مبنی بر محقق کردن این طرح به انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه مدارس بدون دیوار تاکید شده بود که مدارس باید به عنوان جزئی از محله در نظر گرفته شوند و در کنش‌ و واکنش‌های محله نقش داشته باشند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تعامل میان جامعه و مدرسه گفت: در سند تحول بنیادین ذکر شده است که مدارس کانون پیشرفت فرهنگی محله به‌شمار می‌روند، انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش نیز بر طرحی متمرکز شده که بر اساس آن مدرسه و محله با یکدیگر داد و ستند داشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح، محله باید بتواند از ظرفیت مدرسه شامل فضای آموزشی، معلمان و غیره استفاده کند، در مقابل مدرسه نیز باید از ظرفیت‌های فراهم شده در محله بیشترین بهره را داشته باشد. در واقع تعاملی میان مدرسه و محله باید ایجاد شود که حلقه واسط آن خانواده‌ها هستند.

عباسپور اضافه کرد: برخی از استان‌ها نسبت به ایجاد تعامل میان مدرسه و محله اقداماتی را انجام داده‌اند، اما هنوز برنامه منسجمی از سوی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به مدارس ارسال نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: اجرا شدن این طرح از جمله برنامه‌های مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است، امیدوارم بتوانیم این طرح را هرچه سریع‌تر اجرا کنیم تا مدرسه تافته‌جدا بافته جامعه نباشند. این طرح پس از تدوین شدن و تایید آن توسط وزیر آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058430

وب گردی

وب گردی