دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد می‌تواند نقش محوری در کشور داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد دانش شهری با محوریت فناوری اطلاعات در زمین 500 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد می‌تواند در اقتصاد استان، منطقه و کشور مؤثر باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ایستگاه و دپوی اولیه قطار حومه ای نجف آباد ـ اصفهان در واحد نجف آباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم و برای مردم است و کار بی نظیر ملت ایران بود که به نفس مسیحای امام راحل آغاز شد و امروز به یک توان بی بدیل در کشور تبدیل شده است که نمونه ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه بزرگ و ارزنده است که با توجه به تحولات اجتماعی، اکنون بسترسازی اشتغال دانش بنیان و توسعه منطقه ای را سرلوحه خود قرار داده است.

دکتر طهرانچی با اشاره به امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: نجف آباد یکی از شهرهای با اصالت و دارای بزرگانی است که در تاریخ انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند. امضای این تفاهم نامه حرکت مبارکی است و با توجه به اتصال واحد نجف آباد به خط ریلی قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران و ایجاد دانش شهری که قرار است با محوریت فناوری اطلاعات در زمین 500 هکتاری این واحد تأسیس شود، می تواند در اقتصاد استان، منطقه و کشور مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در صورت تکمیل ساخت مسیر ریلی قطار سریع السیر اصفهان ـ تهران فاصله این دو شهر به کمتر از دو ساعت و نیم خواهد رسید. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بتواند در یک جهش نقش محوری در کشور داشته باشد و با برنامه های که برای این واحد دانشگاهی پیش بینی شده است، بتوانیم در خدمت مردم خوب منطقه بوده و موجب توسعه مؤثر باشیم و گامهای جدی برداریم.

عباس رضایی استاندار اصفهان از همکاری و تعامل دکتر طهرانچی در احداث محل دپوی اولیه و ایستگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد قدردانی کرد و به ارائه توضیحاتی درباره احداث خط ریلی اصفهان و حومه پرداخت.

محمد مغزی شهردار نجف آباد نیز امضای این تفاهم نامه را منشاء خوبی برای نجف آباد عنوان کرد و گفت: امضای این تفاهم نامه می تواند منشاء خیر برای استان اصفهان، شهرستان و واحد نجف آباد باشد. ان‌شاءالله کلنگ اجرایی این پروژه بزودی زمین زده خواهد شد.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد هم توضیحاتی درخصوص احداث ایستگاه و دپوی اولیه قطار حومه ای نجف آباد ـ اصفهان ارائه کرد و به توضیحاتی درخصوص احداث دانش شهر در زمین 500 هکتاری این واحد دانشگاهی پرداخت.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از حمایت های دکتر طهرانچی از طرح‌های توسعه ای نجف آباد گفت: دکتر طهرانچی از سال گذشته که به نجف آباد سفر داشتند سه قول برای توسعه این شهرستان دادند که مربوط به پروژه ریل باس، تکمیل بیمارستان واحد نجف آباد و ایجاد دانش شهر در این واحد دانشگاهی است که بحمدلله تا کنون این سه قول را پیگیری و بخشی از آن را عملیاتی کردند و امروز شاهد امضای یکی از این طرح‌ها هستیم. امیدواریم این سه طرح بزرگ بتواند شهرستان نجف آباد را متحول کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058431

وب گردی

وب گردی