۵ گرمخانه مجهز در پایتخت احداث می شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، از ساخت ۵ گرمخانه جنرال (کاملا مجهز) در پایتخت خبر داد و گفت: مکان سنجی‌ها در این خصوص انجام شده و مطالعات لازم در دست اقدام است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، الهام فخاری درباره آخرین وضعیت گرمخانه‌های مختص زنان در پایتخت گفت: در حال ۴ حاضر گرمخانه فعال به اضافه یک مددسرا در تمامی پهنه‌های شهر تهران به زنان جامعه هدف خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این مجموعه‌ها در حال حاضر به طور کامل پر نشده است، گفت: البته این بدان معنی نیست که لزوماً آمار بی سرپناهان کمتر شده است، بلکه به آن معناست که جامعه مخاطب فضای کافی به منظور استفاده از زیرساخت شهری موجود را دارند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران و تصویب بودجه برای ساخت ۵ گرمخانه جنرال افزود: یکی از این گرمخانه‌های جنرال به خانم‌ها اختصاص خواهد داشت و ظرفیت بیشتری برای نگهداری از بی سرپناهان در این نوع از گرمخانه‌ها وجود دارد.

فخاری ادامه داد: به جای فعالیت در چند مکان واقع در یک منطقه می‌توان از ظرفیت گرمخانه‌های جنرال استفاده کرد. در این نوع گرمخانه‌ها خدمات غربال‌گری، پزشکی، بهداشتی، مددکاری، مشاوره حقوقی، روانشناختی، اجتماعی به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به مکان سنجی‌ها در این خصوص انجام شده است، افزود: مطالعات لازم در دست اقدام است و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم عملیات احداث قبل از پایان سال ۹۸ آغاز شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: گرم خانه‌های جنرال با برآورد نسبت زنان به مردان در دست ساخت قرار می‌گیرد، تدبیر و تنظیم در این خصوص باید به گونه‌ای باشد که گرم‌خانه‌ها نزدیک به کانون‌های آسیب احداث شود و در دسترس افراد جامعه هدف باشد تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانند به خدمات دسترسی پیدا کنند، این موضوع در مورد زنان امر کلیدی‌تری به حساب می‌آید.

فخاری گفت: مسئله بی سرپناهی در بسیاری از موارد با احاطه شدن افراد توسط بزهکاران می‌تواند آنها را به دام اعتیاد سوق دهد. در این میان افرادی که از خدمات گرمخانه‌ها استفاده کردند می‌توانند دیگرانی که در شرایط مشابه آنها هستند را به استفاده از گرم‌خانه‌ها ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه در گرمخانه‌ها افراد به صورت خود معرف هم پذیرفته می‌شوند گفت: در این میان غربالگری افراد نیز صورت می‌گیرد و اگر نیاز باشد افراد می‌توانند از اتاق‌های مادر و کودک و پدر و کودک هم استفاده کنند. این مراکز مکان‌هایی برای اسکان موقت هستند و با ارائه خدمات مددکاری تلاش می‌شود تا افراد در چرخه بازتوانی قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058432

وب گردی

وب گردی