دستگیری کیف قاپ ها از اتباع عراقی

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری ۲ مرد و یک زن دانشجوی کارگردانی به جرم کیف قاپی از اتباع عراقی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند گفت: یازدهم اردیبهشت ماه امسال یکی از اتباع عراقی به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی در خصوص سرقت کیف دستی اش طرح و پرونده طرح شده برای بررسی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: شاکی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در خصوص اتفاق رخ داده،گفت: از کشور عراق برای معالجه به تهران آمدم، در ساعت ۱۱ صبح در حالی که به همراه همسرم قصد رفتن به بیمارستان را داشتم سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید از خودرو پیاده و با قاپیدن کیف دستی ام که حاوی دو میلیون تومان وجه نقد، یکصد هزار دینار عراقی و دو دستگاه تلفن همراه و غیره بود، سوار بر خودرو شده و از محل گریختند.

این مقام انتظامی گفت: کاراگاهان با حضور در محل وقوع سرقت، تصویری ناخوانایی از پلاک خودروی سارقان به دست آورند که با تلاش کارآگاهان شماره اصلی خودروی سارقان شناسایی شد. ولی پس از استعلام مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در محدوده پایگاه سوم پلیس آگاهی دارد تا اینکه خودرو سرقتی توسط مأموران کلانتری حکیمیه تهرانپارس به صورت رها شده کشف و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه کاراگاهان در بررسی از داخل خودروی سرقتی یک قطعه کارت ملی مربوط به خانمی میانسال را کشف کردند، افزود: احتمال سرقت توسط این خانم ضعیف بود ولی در اقدامات پلیسی مشخص شد این خانم فرزندی به نام فرید ۲۵ ساله دارد که سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه تصویر فرید به مال باخته نشان داده شد، گفت: مال باخته به محض مشاهده تصویر فرید وی را به عنوان سارق اموالش و سرنشین خودرو شناسایی کرد.

یوسف وند گفت: تلاش برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و سرانجام محل اختفا وی در محدوده نارمک شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: فرید در تحقیقات اولیه اظهار داشت: نقشه سرقت را همدستم به نام روشا که دختری ۲۲ ساله و دانشجوی کارگردانی است کشید و در ابتدا خودرو را در محدوده فاطمی سرقت کردیم. تردد شاکی و همسرم توسط فردی دیگری به روشا اعلام می‌شد تا اینکه در محل خلوتی روشا خودرو را متوقف و پس از سرقت کیف دستی اتباع عراقی از محل گرفتیم.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی عنوان داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه روشا در محدوده نیاوران شناسایی و با دستور قضائی وی نیز دستگیر و به پایگاه نهم انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه یوسف وند در پایان افزود: دومین متهم پرونده اظهار داشت، دانشجوی کارگردانی هستم و به خاطر رابطه دوستی با فرید در سرقت‌ها با وی همکاری داشتم. فردی عراقی به نام محمود و ساکن دولت آباد آمار تردد شاکی را به من اطلاع رسانی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه محمود نیز در یک عملیات پلیسی دستگیر و در پایگاه نهم به جرم خود اعتراف کرد، گفت: با شناسایی و دستگیری متهمان پرونده، هر سه متهم با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058434

وب گردی

وب گردی