چای سبز یا سیاه؟ مساله این است!

محققان به تازگی در پی کشف این موضوع برآمده اند که آیا نوشیدن روزانه یک لیوان چای به طور عام و چای سبز به طور خاص، واقعا می تواند موجب افزایش عمر شود؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نتایج مطالعه ای که در مقیاس وسیع در چین انجام شد، نشان می دهد که واقعا حداقل سه بار نوشیدن چای سبز در طول هفته موجب افزایش شانس افراد برای داشتن یک زندگی سالم تر و طولانی تر می شود.

مطالعه ای که توسط محققان آکادمی چینی علوم پزشکی بر روی 100902 نفر انجام گرفت نشان می دهد، بزرگسالان چینی که سابقه حمله قلبی، سکته یا سرطان ندارند، را در دو گروه طبق عادات نوشیدن چای شان، تقسیم بندی کرده است.

گروه اول عادت به نوشیدن سه تا چهار مرتبه چای در طول هفته داشتند و گروه دوم هرگز چای نمی نوشیدند یا عادت مداوم به نوشیدن آن نداشتند؛ البته سایر نوشیدنی ها را نیز کمتر از سه مرتبه در هفته استفاده می کردند.

این شرکت کنندگان پس از دسته بندی چیزی حدود هفت سال تحت نظارت و مطالعه قرار گرفتند.

نتایج مطالعه نشان داد کسانی که عادت به نوشیدن چای داشتند بیشتر سال ها از زندگی و سلامت خود لذت می بردند و امید بیشتری به زندگی و عمر طولانی داشتند.

برای مثال محققان تخمین زدند کسانی که عادت 50 ساله به نوشیدن چای دارند، نسبت به همسن و سالان خود 1.41 سال دیرتر دچار سکته و حملات قلبی شذده اند و 1.26سال بیشتر از کسانی که هرگز چای نمی نوشیدند، عمر می کنند.

کسانی که معتاد چای بودند 20 درصد ریسک پایینتریبرای حملات مرگبار قلبی و سکته داشتند و 15 درصد ریسک مرگ های ناگهانی نسبت به کسانی که هرگز چای نمی نوشیدند داشتند.

طبق این یافته ها همچنین نوشیدن چای سبز 25 درصد میزان خطر ابتلا به بیماری های ناگهانی و قلبی و سکته، حملات و سکته های مرگبار قلبی که غالبا به مرگ منجر می شوند را پایین می آورد که این اثر در مورد چای سیاه مشاهده نشد.

کارشناسان معتقدند که اقبال به چای سبز در آسیای شرقی بی نظیر است. در مطالعه آنها 49 درصد مصرف کننده چای سبز بوده و تنها 8 درصد چای سیاه می نوشیدند.

محققان همچنین اضافه کردند که چای سبز منبع غنی از پلی فنول ها است که از بیماری های قلبی -عروقی و عوامل خطرزا در این بیماری مانند فشار خون بالا محافظت می کند.

از طرف دیگر چای سیاه کاملاً تخمیر می شود. این فرآیند پلی فنول ها را اکسیده می کند و ممکن است باعث شود تا اثرات آنتی اکسیدانی خود را از دست دهند.

بسیاری مایلند تا چای سیاه را با شیر مصرف کنند که تحقیقات قبلی نشان داده، ممکن است اثرات مفید این نوشیدنی را خنثی کند.

هرچند که طرفداران پروپاقرص چای سیاه موافق نباشند اما تحقیقات نشان داده که تفاوت بسیاری میان تاثیرات آن با چای سبز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058435

وب گردی

وب گردی