25 کاروان ازدواج دانشجویی تا پایان سال به مشهد اعزام می‌شوند

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار زوج در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده‌اند و چهار کاروان تاکنون راهی مشهد مقدس شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی غلامی‌مقد درباره ازدواج دانشجویان و آمار ثبت نام در سال تحصیلی 99-98 گفت: تاکنون بیش از ۱۶ هزار زوج در سامانه ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ثبت نام کرده‌اند و چهار کاروان تا امروز راهی مشهد مقدس شده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم تا اسفندماه حدود ۲۵ کاروان به مشهد اعزام شوند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیز از ۱۵ فروردین‌ماه تا اردیبهشت‌ماه اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس را خواهیم داشت و پیش‌بینی ما این است که از تعداد ثبت نام‌کنندگان حداقل ۱۵ هزار زوج به مشهد مقدس بروند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خاطرنشان کرد: در مشهد مقدس نیز برنامه تشرف دسته‌جمعی به حرم مطهر را داریم. قریب به هشت ساعت برنامه آموزشی برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته شده و امسال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برنامه‌های آموزشی برای زوج‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است. شب‌ها که دانشجویان در هتل هستند هم مشاوره گروهی داریم و هم مشاوره فردی که البته امسال مشاوران خانم را نیز به آنها اضافه کرده‌ایم.

غلامی‌مقدم ادامه داد: در بحث سرفصل‌ها با توجه به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز ملی، تفاوت جدی در مباحث محتوایی ایجاد شده است. آنچه در این بازه زمانی برای زوج‌های دانشجو نیاز جدی‌تری به آن هست به آنها آموزش داده خواهد شد و بخشی از این آموزش‌ها نیز مربوط به بعد از سفر مشهد مقدس است که از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل افزایش تعداد ثبت نام داشته‌ایم، گفت: تعداد ثبت نام‌های ما قریب به هزار زوج افزایش یافته است. البته به دلایلی مثل قطعی اینترنت و ایجاد اختلال در شبکه‌های اینترنتی وقفه‌ای در روند ثبت نام انجام شد و آن را کُند کرد؛ اما همچنان ادامه دارد و ممکن است چند روزی بعد از دی‌ماه نیز ثبت نام ادامه داشته باشد. دانشجویانی که بازه عقد آنها از تاریخ اول فروردین‌ماه ۹۷ تا ۳۰ آذرماه ۹۸ است می‌توانند در سایت ازدواج نهاد رهبری ثبت نام کرده و از این مزایا استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058447

وب گردی

وب گردی