آتش در لانه روباه قرمز/ کاهش ۶۰میلیونی کاربران موزیلا در ۳ سال گذشته

پس از افزایش بحران مالی در موزیلا و تعیین اولویت‌های جدید، این شرکت مجبور به کاهش نیرو شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، موزیلا، تولیدکننده مرورگر محبوب Firefox، با بحران روبرو شده و می خواهد بسیاری از نیروهای خود را اخراج کند. سوالی که کارشناسان را درگیر کرده این است که موزیلا تا چه میزان نیروهای خود را تعدیل می کند. این تصمیم که شوک شدیدی بین کارکنان موزیلا ایجاد کرده، چهارشنبه گرفته شد. دلایل پشت پرده این تصمیم مدیران شرکت سازنده مرورگر Firefox چه می تواند باشد؟

موزیلا ۷۰ کارمند خود را اخراج کرد

«میچل بیکر»، رئیس هیئت مدیره موزیلا در رابطه با اخراج ۷۰ کارمند بیانیه ای صادر کرد. بیکر گفت: «ما در حال سرمایه‌گذاری مهمی برای تأمین مالی نوآوری خود هستیم. برای رسیدن به این هدف مجبور بودیم انتخاب‌های دشواری انجام دهیم.»

وی افزود که آنها از تأثیر اولویت‌های سرمایه‌گذاری بر کارکنان بسیار ناراحت هستند.

موزیلا بعد از تعدیل نیروهای خود، احتیاط بیشتری در مورد درآمد و هزینه‌ها نشان خواهد داشت. مدیر شرکت موزیلا در این رابطه گفت: «باید در مورد مسائل مالی احتیاط بیشتری کنیم و راه صرفه‌جویی را در پیش بگیریم.»

تا پایان سال ۲۰۱۷، موزیلا ۱۲۰۰ کارمند داشت. این شامل کارمندان بنیاد موزیلا و شرکت تابعه آن Mozilla Corporation نیز می شود؛ اما اخراج ۷۰ نفر فقط کارکنان Mozilla Corporation را تحت تأثیر قرار داد.

اولویت های موزیلا

بیکر، رئیس هیئت مدیره موزیلا، امنیت شبکه و حفظ حریم خصوصی کاربران، هوش مصنوعی، سیستم های تشخیص هویت، وب غیرمتمرکز و اطلاعات گسسته را از اولویت های جدید این شرکت اعلام کرد. از این اقدام موزیلا می‌توان فهمید که شرکت مذکور بر امنیت فضای وب برای کاربران متمرکز شده است.

کاهش شدید تعداد کاربران موزیلا فایرفاکس

موزیلا که در حال حاضر میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند، روزبه‌روز کاربران خود را در برابر رقیب خود «گوگل کروم» از دست می دهد. این کاهش به وضوح در آمار کاربران قابل مشاهده است. تعداد کاربران Firefox که ۳ سال پیش ۳۱۲ میلیون نفر بود، در دسامبر گذشته به ۲۵۳ میلیون نفر کاهش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058460

وب گردی

وب گردی