نیمه دوم جدول در سراشیبی سقوط/ جدالِ ورشکستگان بر سر بازیکنان بی‌پول

بررسی عملکرد تیم های حاضر در لیگ ایران در بازار نقل و انتقالات زمستانی تنها به 6 تیم بالای جدول خلاصه نمی شود. نگاهی داریم به دیگر تیم های لیگ برتری و آنچه در ایام نقل و انتقالات زمستانی اتفاق افتاد.

گروه ورزش ایسکانیوز، علیرضا حیدریان: بازار نقل وانتقالات نیم فصل برای تیم های پایین جدول از آشفتگی بیشتری برخوردار شد تا 6 تیم بالای جدول.

جالب اینکه بیشتر جابجایی بازیکنان در انتهای جدول به دلیل عدم دریافتی پیش بینی شده آنها بود و جالب تر اینکه تیم هایی در بازار نیم فصل حضوری فعال داشتند که بازیکنان کلیدی خود را به علت عدم پرداخت مطالبات از دست داده بودند. نیم نگاهی به عملکرد تیم های هفتم تا شانزدهم لیگ می اندازیم.

فولاد یکی زد و یکی خورد

فولاد خوزستان در بازار زمستانی دو وینگر اسم و رسم دار را جذب کرد. آنها در رقابت با استقلال توانستند آیاندا پاتوسی را جذب کنند ضمن فرشاد احمدزاده بازیکن کنار گذاشته از پرسپولیس نیز به لیست آنها اضافه شد. محمد زبیر نیک نفس هافبک نیم فصل اول ذوب آهن و سینا زامهران بازیکن تیم ملی امید از شهر خودرو دیگر ورودی های نیم فصل دوم فولاد هستند. فولادی ها در آستانه عقد قرار داد با کریستین اوساگونا هم بودند که این بازیکن با چرخش 180 درجه از اهواز به تهران و تیم پرسپولیس تغییر مسیر داد.

میثم دورقی با سابقه قهرمانی در استقلال خوزستان در نیم فصل اول زیر سایه درخشش احمد عبدالله زاده و محمد آبشک قرار گرفت و تصمیم گرفت به شاهین بوشهر برود. روح الله سیف اللهی وینگر سرعتی فولاد هم به دلیل مشکلات شخصی با دریافت رضایتنامه به شهر خودرو پیوست. دیگر خروجی فولاد مدافع تیم ملی اردن انس بنی یاسین بود که به دلیل حضور مداوم در اردوی تیم ملی کشورش و همچنین میدان دادن به جوانان فولاد از لیست این تیم کنار رفت تا به لیگ قطر برود.

نفت مسجد سلیمان و تضعیف بنیه دفاعی

نفتی ها احمد گوهری دروازه بان نیم فصل اول سایپا را به خدمت گرفتند. آرمان قاسمی مدافع چپ و کاپیتان فصل گذشته پیکان راهی مسجد سلیمان شد. امید سینگ و مهدی زبیدی به عنوان وینگر از نساجی و گل گهر جذب نفت شدند. محمد علی صفیا پدیده لیگ یکی، احسان تائیدی مهاجم پارس جم و محمد امین اسدی فوروارد پرسپولیس دیگر ورودی های این تیم بودند.

شاخص ترین جدا شده ی نفت مدافع وسط تاثیر گذار این تیم محمد طیبی بود که به تیم متمول سپاهان ملحق شد. فرزاد حاتمی هم که عادت ندارد بیش از یک نیم فصل در هیچ تیمی بماند این تیم را احتمالا به مقصد شرق آسیا ترک کرد. فرشاد جانفزا، میلاد خدایی اصل و محمد ابراهیمی دیگر خروجی های نفت بودند.

ماشین سازی تبریز و رفت وآمد های خانوادگی

رسول خطیبی سرمربی ای که هدایت هیچ تیم لیگ برتری را تا پایان فصل بر عهده نمی گیرد و همیشه در همان سال اول همکاری، جدا می شود، این بار هم از ماشین سازی استعفا داد و احد شیخ لاری پیشکسوت تبریزی در سلسله رفت و آمدهای طبیعی بین تراکتور و ماشین سازی سرمربیگری این تیم را به عهده گرفت.

در بخش ورودی این تیم هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفت. دو بازیکن تهاجمی و تاثیر گذار این تیم احمد رضا زنده روح و سامان نریمان جهان هم از این تیم جدا شدند. زنده روح به گل گهر رفت و نریمان جهان در لیگ آذربایجان بازی خواهد کرد. جفرسون دخسوس مهاجم ضعیف برزیلی هم از این تیم جدا شد.

نساجی مازندران هم گرفتار بی پولی است

در نیم فصل بازیکنان نامداری به علت عدم دریافت مطالبات خود نساجی را ترک کردند. حسن جعفری و میلاد سرلک به شهر خودرو نقل مکان کردند، امید سینگ به نفت مسجد سلیمان پیوست، رضا علیاری راهی گل گهر سیرجان شد و محمد قاضی هنوز با هیچ تیمی قرارداد امضا نکرده است. در بخش ورودی این تیم روح اله باقری مهاجم کنار گذاشته شده شهر خودرو و سعید کریمی مهاجم شاهین بوشهر و دو بازیکن جوان سپاهان را به خدمت گرفت.

پایان دوران علی منصور در ذوب آهن

موثرترین کسی که از ذوب آهن در نیم فصل اول جدا شد سعید آذری مدیر عامل این باشگاه بود که بعد از این مدیر عامل فولاد شد. خروجی های نیم فصل ذوب آهن هم متاثر از خروج آذری بود. علیرضا منصوریان سرمربی تیم قراردادش را فسخ کرد تا جانشین وی میودراگ رادولوویچ مونته نگرویی با سابقه سرمربیگری تیم های ملی لبنان و میانمار برصندلی وی تکیه بزند.

ذوبی ها فرشاد محمدی مهر را جانشین فخرالدینی در دفاع راست کردند و در خط دروازه مهدی خلیل گلر تیم ملی لبنان را به خدمت گرفتند. محمد رضا خلعتبری، امیر ارسلان مطهری و زبیر نیک نفس هم به دلیل عدم وصول مطالبات خود این تیم را ترک کردند. دو بازیکن خارجی این تیم هم به دلیل عملکرد ضعیف در لیست خروج قرار گرفتند.

پارس جنوبی جم نه پول دارد نه مدیریت

فراز کمالوند سرمربی این تیم تا پایان فصل دوام نیاورد و کناره گیری کرد. چند بازی پایان نیم فصل تیم توسط دستیاران او هدایت شد. از ابتدای نیم فصل دوم هم هومن افاضلی سرمربی جمی ها خواهد بود.این تیم چند بازیکن هم به خدمت گرفته که اغلب در لیست مازاد تیم های دیگر بوده اند. امین منوچهری و فرید محمدی زاده از لیگ یک، آدام همتی از پرسپولیس، میلاد باقری از استقلال و میلاد خدایی اصل از نفت مسجد سلیمان ورودی های این تیم بودند. مهدی ترکمان دفاع چپ موثر این تیم به سپاهان پیوست و احسان تائیدی هم به نفت مسجد سلیمان ملحق شد.

سایپا با تجربه تر از نیم فصل اول

این تیم در بازار نیم فصل دو بازیکن فصل گذشته خود را دوباره به خدمت گرفت. صادق بارانی از شاهین بوشهر و حسین اکبر منادی از شهر خودروبرگشتند. خالد شفیعی مدافع آزاد و مرتضی آقاخان وینگر استقلال هم قرضی به این تیم پیوستند. احمد گوهری دروازه بان این تیم به نفت مسجد سلیمان رفت و سه بازیکن جوان سایپا به نام های امیر مهدی جانملکی، مصطفی نائیج پور و محمد مهری هم از لیست خارج شدند.

پیکان آرام حرکت کرد

آرام هایراپتیان دروازه بان ارمنی، دانیال ماهینی دفاع راست ملوان و محمد ابراهیمی مهاجم نفت مسجد سلیمان ورودی های پیکان بودند. اسماعیل شریفات وینگر این تیم به شاهین بوشهر پیوست، آرمان قاسمی مدافع چپ این تیم نفت مسجد سلیمان را برگزید و میلاد پور صف شکن هم از لیست کنار گذاشته شد.

گل گهر سیرجان

وینگو بگوویچ کروات هم یکی از مربیانی بود که تا نیم فصل دوام نیاورد و به دلیل کسب نتایج ضعیف در پایان هفته ششم و باخت به استقلال از سمت خود برکنار شد. مجید جلالی هدایت این تیم را اکنون بر عهده دارد. مجید جلالی در بدو ورود دو بازیکن برزیلی و هلندی ضعیف این تیم و پنج بازیکن جوان را کنار گذاشت.

رضا علیاری یکی از چهار بازیکنی که با فسخ قرارداد از نساجی جدا شده بود در پست مدافع کناری به گل گهر ملحق شد. گل گهری ها احمدرضا زنده روح بازیکن کرمانی الاصل و گلزن ترین هافبک لیگ را پرداخت مبلغ رضایتنامه از ماشین سازی به خدمت گرفتند. در پست هافبک راست آنها سید احمد موسوی از تراکتورسازی را جذب کردند، میلاد کمندانی هافبک ملوان و یونس شاکری مهاجم پدیده دیگر ورودی های این تیم بودند. مهدی زبیدی وینگر خوزستانی هم از این تیم جدا شد و به نفت مسجد سلیمان پیوست. محسن طرهانی در پست مدافع از لیست کنار رفت.

شاهین بی بال و پر

در حالیکه در ابتدای فصل عبدالله ویسی هدایت شاهین را بر عهده داشت ولی در پایان نیم فصل اول میشوکریستیچویچ روی نیمکت این تیم نشسته بود. این تیم با مهاجم پیکان اسماعیل شریفات به توافق رسید، میثم دورقی هافبک دفاعی فولاد را جذب کرد، سجاد مشکل پور مدافع سابق نفت آبادان را از ویتنام فراخواند و ابوالفضل رزاق پور دفاع چپ تراکتور را قرضی به خدمت گرفت. سجاد حیدری مهاجم کرمانی و حامد محمودی مدافع کرمانی هم به لیست این تیم اضافه شدند. محمد صادق بارانی، سعید کریمی، پیمان شیرزادی، ابوذر صفرزاده، ابوالفضل درویشوند، حسن پولادی، محمد فرخنده پی و مهدی چاه کوتاه زاده به دلیل عدم دریافت مطالبات خود قرارداد خود را فسخ کردند و از این تیم جدا شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1058483

وب گردی

وب گردی