کمک به کشاورزان خسارت دیده از سیل

در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان که باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با دستور ویژه‌ای هیأتی را به سرپرستی معاون آب و خاک این وزارتخانه به سیستان اعزام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان که باعث طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب شد، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با دستور ویژه‌ای هیأتی را به سرپرستی معاون آب و خاک این وزارتخانه به سیستان اعزام کرد.

بازسازی تأسیسات آبی و خاکی کشاورزی شامل قنوات، انهار سنتی و کانال‌های آبیاری، بندهای آبخیزداری و استخرهای پرورش ماهی، جاده‌های دسترسی، مزارع و باغات، جایگاه دام، واحدهای مرغداری، تأمین علوفه و اقدامات دامپزشکی از مهمترین اقداماتی است که برای امدادرسانی به کشاورزان و دامپروران مناطق سیل زده در دستور کار قرار دارد.

عمده خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، نیکشهر، چابهار، قصرقند، دلگان، مهرستان، سرباز، بمپور، فنوج، سیب و سوران و خاش بوده است.

همچنین به علت بسته شدن جاده‌های دسترسی، در حال حاضر تعیین خسارت قطعی امکان‌پذیر نبوده و بررسی‌های اولیه گروه‌های تعیین خسارت، میزان خسارات وارده به زیربخش‌های کشاورزی را حدود ۶۴۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058486

وب گردی

وب گردی