ارسال چهارمین محموله کمک‌رسانی ارتش به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

چهارمین محموله کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی جمعیت هلال احمر برای کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان صبح امروز(پنجشنبه) ارسال شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زال بیگی در حاشیه بارگیری و ارسال این محموله امدادی از پایگاه شکاری - ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به پایگاه شهید برادران دلحامد چابهار، افزود: این محموله امروز توسط یک فروند هواپیمای پهن پیکر ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ شامل ۹۵ تن اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای سیل زدگان ارسال می شود.

وی توضیح داد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک رسانی به هنگام و شرکت در طرح مردمیاری نیروهای مسلح یک پل هوایی میان تهران و پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار برای انتقال مایحتاج مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان برقرار کرده است.

فرمانده پایگاه شکاری - ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نیروی هوایی ارتش در زمینه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایطی که در این استان وجود دارد، مسیر ترابری به مراکز استان‌های دیگر طولانی و امکان تردد زمینی با محدودیت همراه است؛ در همین راستا از ابتدای وقوع سیل در این استان یک پل هوایی میان تهران و پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد در کنارک برقرار کردیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زال بیگی افزود: برابر تدابیر امیر فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دستور امیر فرماندهی نیروی هوایی ارتش از روز دوشنبه ۲۳ دی ماه تاکنون سه سورتی پرواز ۷۴۷ و یک سورتی پرواز هواپیمای ترابری سی ۱۳۰ از تهران به کنارک انجام و بالغ بر ۲۰۰ تن مایحتاج اولیه مور نیاز مناطق سیل زده به این استان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در کم ترین زمان ممکن محموله کمک های امدادی و هدایای مردمی را از جای جای کشور برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به این استان ارسال کند، افزود: سربازان سرافراز ولایت در ارتش تا پایان عملیات امدادرسانی و مردمیاری در کنار مردم غیور سیستان و بلوچستان حضور خواهند داشت تا مشکلات و آلام آنان التیام یافته و به زندگی عادی خود برگردند.

گفتنی است، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058491

وب گردی

وب گردی