پروژه غیرمعمول ناسا برای ماه و مریخ!

ناسا در حال کار بر روی خانه های ساخته شده از قارچ برای کلونی های ماه و مریخ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اداره هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در حال آماده سازی یک پروژه بسیار بحث برانگیز برای ماه و مریخ است. ناسا قصد دارد برای تأسیس کلونی در ماه و مریخ ، مجتمع های مسکونی از قارچ بسازد. آیا این ممکن است؟

رویای ناسا ساختن زیستگاه هایی در ماه و مریخ است ، جایی که ایجاد یک کلونی در آینده برنامه ریزی شده است. اما حمل چندین تن مواد ، به هزاران و حتی میلیون ها کیلومتر دورتر آسان نیست. به همین دلیل آژانس روی ایده های جایگزین کار می کند.

برنامه مفاهیم نوآورانه و پیشرفته ناسا (NIAC) تحقیقات مربوط به فرآیندهای میکرو معماری را تأمین مالی می کند. ایجاد زیستگاه های زندگی با استفاده از قارچ یکی از آنهاست.

ناسا در حال کار بر روی خانه های ساخته شده از قارچ برای کلونی مریخ است

این طرح بر روی گونه ای از قارچ ها به نام میسلیوم (که معمولاً زیر خاک رشد می کنند) متمرکز شده است. ناسا در این مورد توضیح داد: «این قارچ های نخ شکل ساختارهای پیچیده ای با مقاومت بسیار بالایی دارند.»

در حال حاضر ، محققان با استفاده از میسلیوم (سمت چپ) توانستند آجر (سمت راست) تولید کنند.

در تصاویری که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شده است می توان بنا های ساخته شده از این قارچ را مشاهده کرد. در بالای این بنا یک گنبد سه لایه از یخ و آب قرار دارد. در لایه میانی نیز سیانوباکتری هایی که اکسیژن و مواد مغذی تولید می کنند، وجود دارند.

فعلاً ، ما تا داشتن زیستگاه هایی در مریخ فاصله زیادی داریم. با این حال ، برای نشان دادن وجود راه حل های خارق العاده ، تحقیقاتی مانند پروژه خانه از قارچ ها ادامه دارد.

همچنین گفته شده است که نیازهای ساخت و ساز در سیاره ما با همین روش نیز قابل تأمین است.

98/10/27

انتهای پیام/

کد خبر: 1058508

وب گردی

وب گردی