«آلفابت» تریلیون دلاری شد

شرکت «آلفابت» موفق شده به سومین شرکت فناوری تبدیل شود که از آستانه یک تریلیون دلار سهم بازار فراتر رفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «آلفابت» مالک گوگل موفق شد ارزش سهام خود را به یک تریلیون دلار در بازار برساند و توانست چهارمین شرکت در ایالات متحده شود که به ارزش یک تریلیون دلار رسیده است.

ارزش بازار «آلفابت»، غول دنیای فناوری و اینترنت، از یک تریلیون دلار فراتر رفت و این شرکت بعد از اپل و مایکروسافت، موفق شد به سومین شرکت فناوری تبدیل شود که از آستانه یک تریلیون دلار گذشته است.

ارزش «آلفابت» به یک تریلیون دلار رسید

ارزش هر سهم آلفابت در روز چهارشنبه، هزار و 439 دلار بود و در روز پنجشنبه پس از بسته شدن بازار بورس سهام ایالات متحده، به هزار و 472 دلار رسید. با این افزایش قیمت، ارزش کل سهام آن حدود 10 میلیارد دلار افزایش یافت و به این ترتیب ارزش بازار آلفابت از 992 میلیارد دلار به یک تریلیون و 2 میلیارد دلار افزایش یافت.

با افزایش 33درصدی ارزش سهام این شرکت در سال گذشته، سهم بازار آن در ژانویه سال 2019 به 752 میلیارد دلار رسیده بود که نشان از افزایش 250 میلیارد دلاری در این دوره داشت.

اپل اولین شرکتی بود که در آگوست سال 2018 به بیش از 1 تریلیون دلار ارزش بازار رسید. سپس شرکت فناوری آمریکایی مایکروسافت از آستانه یک تریلیون دلار در آوریل 2019 فراتر رفت و به این ترتیب آلفابت تبدیل به سومین شرکت فناوری با ارزش 1 تریلیون دلار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058515

وب گردی

وب گردی