وعده‌ای که هنوز محقق نشده است/ مدال‌آوران جاکارتا چشم‌انتظار حمایت مسئولان

قهرمان مسابقات پارآسیایی جاکارتا گفت: 14 ماه است که از مسابقات آسیایی می‌گذرد و با وجود وعده‌ای که مدیرکل تربیت‌بدنی برای تجلیل از مدال‌آوران این مسابقات داد، هنوز مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی برگزار نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یک سال و نیم پیش در مسابقات آسیایی جاکارتا، ورزشکاران دانشگاه آزادی به معنای واقعی کلمه حماسه ای را رقم زدند که به کسب بیش از 70درصد مدال های کاروان ایران ختم شد. در حقیقت حدود ۶۰ درصد از ورزشکاران، سرپرستان و مربیان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا، از دانشگاه آزاد اسلامی بودند و ۵۶ نفر از مدال‌آوران مرتبط با همین دانشگاه به حساب می آمدند. قرار بود در آغاز هفته تربیت‌بدنی سال 97 از قهرمانان جاکارتا و قهرمانان باشگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در لیگ سال ۹۶ خوش درخشیده و حائز رتبه شدند، تجلیل شود.

علیرضا مختاری ورزشکار مدال آور مسابقات پارالمپیک و عضو تیم ملی دو ومیدانی جانبازان در رشته پرتاب وزنه و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اصفهان است. این ورزشکار با سابقه و بسیار خوش مدال، این روزها همچنان چشم انتظار عملی شدن وعده ای است که یک سال و نیم از آن گذشته است!

مختاری به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در سال های قبل دانشگاه آزاد اسلامی از مدال آوردن المپیک و پارالمپیکی خود تقدیر به عمل آورد و این حرکت پسندیده در روحیه ورزشکاران بسیار اثرگذار بود. متاسفانه از مسابقات سال قبل جاکارتا تا امروز منتظریم که این حرکت پسندیده برگزار شود و مدال‌آوران دانشگاه آزادی و مربیان آنها مورد تقدیر قرار گیرند. از سال قبل با دانشگاه آزاد مکاتباتی داشتیم و با آنها نامه‌نگاری کردیم اما ترتیب اثری داده نشده است.

وی تاکید کرد: در این مدت سه بار دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاداسلامی به اصفهان آمده اند و من هر سه بار در مورد اهمیت این موضوع با او صحبت کردم. او هم پذیرفت و قول پیگیری داد. حتی یکبار بعد از این صحبت بود که از تهران و دانشگاه آزاد با من صحبت کردند و مسئله بودجه را مطرح کردند.

این ورزشکار معلول در ادامه تاکید کرد: به هرحال دانشگاه آزاد همیشه برای این مراسم هزینه کرده است و این بار و دفعات بعد هم از برگزاری این مراسم ضرر نخواهد کرد. هیچ دانشگاهی در ایران به اندازه دانشگاه آزاد در ورزش هزینه نمی کند و هیچ دانشگاهی هم در ایران به اندازه این دانشگاه ورزشکار ملی پوش و المپیکی ندارد. واقعا برگزاری چنین مراسمی یک نوع ویترین است؛ چرا که نخبگان ورزش کشور دور هم جمع می شوند و مورد تقدیر قرار می گیرند. قطعا برگزاری چنین مراسمی برای دانشگاه آزاد هم مطلوب است.

مختاری در ادامه گفت: از مسابقات تا امروز یک سال و نیم گذشته است و من هنوز باور نمی کنم که بودجه این مراسم در این مدت فراهم نشده باشد! نکته جالب تر اینکه تعدادی از ورزشکارانی که باید مورد تقدیر قرار بگیرند همین حالا سهمیه مسابقات توکیو را هم گرفته اند که خود من هم یکی از آنها هستم. ما هنوز در مراسم تقدیر مسابقات المپیک آسیایی سال قبل شرکت نکرده ایم ولی مجوز المپیک بعدی را گرفته ایم! امیدوارم دستکم قبل از اینکه به این مسابقات برویم مراسم تقدیر را انجام بدهند. امیدوارم ایسکانیوز صدای ما را به آقای دکترطهرانچی و جوانمرد برساند. من از طرف خودم صحبت نمی کنم و همه بچه های کاروان منتظر این مراسم هستند.

به گزارش ایسکانیوز، اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد وظیفه دارد که از مدال‌آوران المپیکی تقدیر کند. همین چندماه قبل بود که ورزشکاران مدال آور باشگاه دانشگاه آزاد در جلسه شورای عالی ورزش مورد تقدیر قرار گرفتند. باور اینکه یک سال و نیم از مسابقات سال قبل گذشته و مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی هنوز مورد تقدیر قرار نگرفته اند، اصلا آسان نیست. در روزهایی که ورزشکاران ما در میادین بین المللی یکی بعد از دیگری توسط کشورهای خارجی جذب می شوند، امیدواریم هرچه سریع تر این تقدیر رقم بخورد و دانشگاه آزاد پیشروی حمایت از چهره های ورزشی ایران باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1058520

وب گردی

وب گردی