حمایت معاونت علمی و فناوری  از ایده‌های فناورانه  کاهش آلاینده‌ها

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ستاد از طرح‌های فناورانه در راستای کاهش آلاینده‌ها، کاهش منابع مصرفی سوخت‌های فسیلی اعم از سیستم‌های ثابت و متحرک حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مشکل آلودگی هوا یک مشکل چند جانبه است که تحت تاثیرعوامل انسانی، طبیعی، درونی و بیرونی قرار می‌گیرد. برای کاهش میزان آلودگی هوا دو راه‌کار اساسی از جمله حذف عامل آلاینده‌ها و منابع انتشار و به کارگیری فناوری‌های کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف وجود دارد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از پایه‌های اصلی در پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آلودگی هوا در کشور است که تلاش می‌کند با معرفی و به‌کارگیری فناوری‌های زیستی راهی برای کاهش این آلاینده‌های مضر بیابد.

مصطفی قانعی گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای کاهش آلایندگی‌های محیطی است. باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌های موجود در کشور به خوبی بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه افزود: ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که منجر به کاهش آلاینده‌ها، کاهش منابع مصرفی سوخت‌های فسیلی اعم از سیستم‌های ثابت و متحرک شود؛ حمایت می‌کند.

بنا به گفته قانعی، استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوییل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش ‌می‌دهد. این یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری برای کاهش آلاینده‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058535

وب گردی

وب گردی