حضور 5هزار مجموعه مردمی در دومین کنگره ملی خانواده

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور از حضور بیش‌ از 5هزار مجموعه مردمی فعال در دومین کنگره ملی خانواده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام رضا رویت در نشست خبری دومین کنگره ملی خانواده که امروز شنبه ۲۸ دی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته شاهد برگزاری اولین کنگره ملی خانواده بودیم. نزدیک به ۵۰۰ عنصر فعال حوزه خانواده در این کنگره حضور پیدا کردند. خوشبختانه استقبال خوبی از این کنگره صورت گرفت و مجموعه‌های مردمی در آن مشارکت کردند. در کنگره سال گذشته توانستیم با فهرست 5هزار نفری ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: سال گذشته این رویداد در 2 روز برگزار شد؛ اما امسال کنگره را در سه سطح برگزار می‌کنیم. رویداد در روزهای دوم و سوم بهمن‌ماه در شهدای سرچشمه، محل شهادت شهید بهشتی برگزار می‌شود. لایه دوم در سطح استانی است که توسط مجموعه‌های داوطلب مردمی در بیش از ۲۰ استان شکل می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 5هزار عنصر و صاحب مجموعه مردمی فعال در حوزه خانواده در این برنامه‌ها شرکت کنند.

رویت بیان کرد: سطح سوم، برگزاری نمایشگاه است که سه محور دارد؛ دستگاه‌های حاکمیتی فعال در حوزه خانواده، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه داده و ارتباطات لازم را با مجموعه‌های مردمی برقرار می‌کنند. محور دوم مجموعه‌های مردمی است که در حوزه خانواده اثربخش بوده و به‌عنوان الگو در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی افزود: محور سوم مجموعه‌های حامی و پشتیبان هستند که مجموعه‌های مردمی را سازماندهی و حمایت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد خانواده کشور با اشاره به اهداف این کنگره گفت: برای نخستین بار تکریم نخبگان را خواهیم داشت. شناسایی مسائل و مشکلات مجموعه‌های مردمی، یکی از اهداف ماست تا به کمک دستگاه‌های حاکمیتی، مشکلات را حل کنیم. ۲۵ پنل و سخنرانی، بیش از ۲۰ نشست برای هم‌افزایی، معرفی پشتیبان‌های مجموعه‌ها و بیان خواسته‌های مجموعه‌ها و دستگاه‌ها از یکدیگر از جمله فعالیت‌های ما خواهد بود.

رویت تصریح کرد: فعالان تبلیغی، تبیینی، رسانه‌ای و خیریه‌ای از دیگر مخاطبان ما هستند. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک قرارگاهی برای فعالان حوزه خانواده تشکیل شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ غرفه در نمایشگاه خواهیم داشت که بین سه بخش دستگاه‌ها، مجموعه‌های مردمی و مجموعه‌های حامی تقسیم می‌شود، استقبال بسیار زیادی صورت گرفت؛ اما بضاعت ما اجازه نداد.

مدیرعامل بنیاد خانواده کشور یادآور شد: اهداف ما صرفا در کنگره پیگیری نمی‌شود و کنگره فقط محلی برای تبلور اهداف است. قطعا بعد از کنگره، محورهای مطرح شده در پنل‌ها و نشست‌ها را رها نخواهیم کرد.

رویت: به‌دنبال آن هستیم تا از سایتی رونمایی کنیم که در اختیار کنشگران عرصه خانواده قرار بگیرد و تعامل بهتر و بیشتری بین آنها برقرار شود. مسائلی که مجموعه‌های مردمی در کنگره مطرح می‌کنند، با کمک خودشان و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی به نتیجه برسد.

وی افزود: سال گذشته نشستی ملی برگزار شد و جمع خوبی را شناسایی کردیم. فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و شناسایی‌ها به نشست‌های تخصصی امسال رسیده است. اصل ماجرا این است که بنیاد خانواده فقط نقش محوری داشته و اقدامات اصلی را مجموعه‌های مردمی انجام داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد خانواده کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: ابتدا نگاهی به چهل سال گذشته خواهیم داشت و آمارهای مفیدی را استخراج کرده‌ایم، سپس بررسی می‌کنیم که باید چه کاری برای گام دوم انجام دهیم.

رویت خاطرنشان کرد: شغل یکی از مسائل مهم ازدواج است و امروز تحکیم خانواده بیش از گذشته با بحث شغل ارتباط دارد. طب، تغذیه و مسائل دیگر، ابعاد بیشتری به مبحث خانواده بخشیده که در کنگره بررسی و آسیب‌شناسی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058543

وب گردی

وب گردی