رشد 20 درصدی شرکت کنندگان پرسش مهر رئیس جمهوری

مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از رشد 20 درصدی پرسش مهر بیستم رئیس جمهوری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در جشنواره پرسش مهر گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره 17 دی ماه بود که بیش از 2 میلیون و 598 هزار و 40 نفر دانش‌آموز و فرهنگی در آن ثبت نام کردند. میزان مشارکت جشنواره پرسش مهر بیستم نسبت به نوزدهم بیش از 20 درصد افزایش داشته که این تعداد در حوزه ادبی پژوهشی و سرود آوایی، نمایشی و فضای مجازی است .

وی با اشاره جزئیات تفکیک آثار این جشنواره گفت: در حوزه ادبی پژوهشی 452 هزار و 960 نفر، در حوزه سرود و آوایی یک میلیون 392 هزار و 739 نفر و در حوزه فیلم و هنرهای نمایشی 34 هزار و 814 نفر در حوزه رسانه و فضار مجازی 66 هزار و 316 نفر و در حوزه دستی تجسمی 651 هزار و 211 نفر شرکت کرده اند.

رمضانی گفت: سوالی که رئیس جمهوری مطرح کرد مطالبه اصلی دانش آموزان است و ایجاد محیط با نشاط در مدارس یکی از برنامه های مهم معاونت پرورشی و فرهنگی به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: تفاوت برگزاری مسابقات فرهنگیان نسبت به سال‌های گذشته در این است که آثار از مدرسه مستقیم به دبیرخانه ستاد پرسش مهر ارسال شد به این جهت که هم بتوانیم راستی آزمایی دقیق‌تری داشته باشند. همچنین موفق شدیم فرهنگیان توانمند در این حوزه‌ها را شناسایی کنیم، در مناطق ممکن بود داوری دقیقی از آثار فرهنگیان صورت نگیرد.

مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: آثار فرهنگیان را در 17 رشته شامل شعر، داستان، وبلاگ، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، نقاشی خط و نقاشی آبرنگ و نقاشی رنگ روغن است.

وی با اشاره به اعتقاداتی که در زمینه حضور فرهنگیان در این جشنواره‌ها وجود دارد،‌گفت: فرهنگیان می‌توانند جریان‌ساز فرهنگی در کشور باشند و دانش‌آموزان را در این امر یاری کرده و در جامعه جریان ساز باشند تا در حوزه فرهنگ روح تازه ای دمیده شود. به دنبال آن هستیم تا در دانش‌آموزان تربیتی تمام ساحتی و در معیار سند تحول بنادین داشته باشیم .

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سیاست بر این است که همه دانش‌آموزان بتوانند یک مهارت را بیاموزند، این کار را در کانون‌های فرهنگی تربیت دنبال می‌کنیم دانش آموزان برگزیده به عنوان همیار مربی در انجمن های کانون های فرهنگی تربیتی انتخاب می‌شوند.

رمضانی گفت: جشنواره پرسش مهر متعلق به آموزش و پرورش است در گذشته به وسیله معاونت متوسطه انجام می‌شد و الان به معاونت پرورشی و فرهنگی واگذار شده است، در گذشته بودجه مناسبی از جانب نهاد ریاست جمهوری به این بخش احتصاص داده می‌شد.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم با وجود حجم بزرگ این فعالیت و اثرگذاری مثبت آن در جامعه، نهاد ریاست جمهوری در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرد و به سوال با ارزش رئیس جمهوری؛ آیا مدرسه محیط با نشاطی هست؟ و چه اقداماتی می توان انجام داد تا این محیط شاداب تر باشد. به شایستگی پاسخ داده شود.

وی افزود: این پرسش با استقبال دانش آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است و امیداوریم با حضور شخص رئیس جمهوری بتوانیم مراسم اختتامیه را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

گفتنی است دبیرخانه پرسش مهر در تهران و کانون شهید مفتح درنظر گرفته شده و در حال بررسی اولیه آثار ارسال شده به دبیرخانه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058553

وب گردی

وب گردی