تداوم  بارش برف و  باران در جاده ها/ رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کنند

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بارش برف و باران در 12 محور کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی بارش برف در اکثر محورهای استان‌های تهران، البرز، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و محورهای کرج- چالوس، ازنا- الیگودرز، اراک- توره، محدوده گردنه زالیان، عسگران- داران و نطنز بارش برف ادامه دارد.

استفاده از زنجیر چرخ ضروری است

رحمانی با توصیه به رانندگان گفت: رانندگانی که قصد تردد درمحورهای اردبیل- سراب محدوده گردنه صائین و محور اردبیل- خلخال محدوده گردنه اسالم را دارند باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

بارش باران

وی به بارش باران در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: بارش باران در اکثر محورهای گیلان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان ادامه دارد.

مه گرفتگی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ادامه داد: در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و استان مرکزی پدیده مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است.

ترافیک

سرهنگ رحمانی به ترافیک جاده ها نیز اشاره کرد و گفت: ترافیک در ورودی کلانشهر تهران در آزادراه‌های قزوین- کرج و کرج- تهران سنگین است.

وی افزود: همچنین ترافیک در جاده مخصوص کرج نیمه سنگین و در محورهای پاکدشت - تهران و شهریار - تهران پرحجم گزارش شده است.

وی به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات و ادامه بارشها ، سطح جاده‌های اکثر جاده های کشور در دو رو آینده لغزنده است و رانندگان باید برای تردد در مناطق کوهستانی و گردنه های برف گیر از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی استفاده کنند.

سرهنگ رحمانی از رانندگان و مسافران خواست قبل از سفراز وضعیت جاده‌ها باخبر باشند و برای اطلاع با شماره 120 و 88255555 تماس بگیرند و هنگام تردد در جاده‌ها، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058556

وب گردی

وب گردی