تایپ با گوشی همراه ممنوع

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، تایپ زیاد با گوشی همراه برای سلامت ستون فقرات مضر خواند و گفت: گوشی تلفن همراه، وسیله مناسبی برای تایپ نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد موذن زاده گفت: تایپ طولانی مدت و مکرر با گوشی همراه به انگشتان، گردن و چشم فشار وارد می کند. علاوه برآن مطالعه و خم شدن زیادی روی گوشی همراه و لپ تاپ نیز به گردن فشار می آورد و موجب بروز مشکلاتی برای ستون فقرات می شود.

وی گفت: هنگام تایپ در گوشی همراه، سر و گردن خم می شود و باید توجه داشت هر ۱۵ تا ۲۰ درجه خم کردن ستون فقرات گردنی، میزان فشار به مهره های گردن را به دو برابر افزایش می دهد.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درباره تاثیر فیزیوتراپی برای رفع مشکلات مربوط به ستون فقرات گفت: فیزیوتراپی در سه مرحله می تواند نقش ایفا کند. در مرحله اول، نقش پیشگیرانه از بروز بیماری دارد. در این مرحله می توان آموزش های لازم را به آحاد مردم ارائه داد.

موذن زاده اضافه کرد: این آموزش ها باید درمورد نحوه استفاده از گوشی همراه، نحوه خوابیدن، درس خواندن، نحوه مطالعه و مسائلی که تحت عنوان ارگونومی آنها را می شناسیم، باشد؛ ارگونومی به معنای تطبیق شرایط فیزیولوژیک بدن با محیط اطراف است.

وی درباره بُعد درمانی فیزیوتراپی نیز گفت: این حوزه انجام ورزش های مناسب و ارائه خدمات درمانی و مدالیته های لازم برای بیماران را شامل می شود؛ مدالیته به معنای استفاده از هرگونه روش برای درمان بیماری های مربوط به فیزیک پزشکی است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: تاکید ما در این حوزه بر تمرین درمان های دستی مانند ماساژ و همچنین روش های درمانی مانند سوزن خشک است.

موذن زاده گفت: فیزیوتراپی در مرحله بازتوانی و بازگشت بیمار به محیط کار و زندگی و خانه و فعالیت های روزمره نیز موثر است.

وی افزود: متاسفانه مشکلاتی مانند کمردرد عامل مهمی است که فرد را از زندگی، کار و خانه جدا می سازد و فرد مجبور می شود به خاطر مشکلی که در ستون فقراتش ایجاد شده، استراحت کند و استعلاجی داشته باشد.

موذن زاده تاکید کرد: هرچه سریع تر بتوانیم این بیماران را به محیط فعالیت طبیعی بازگردانیم به همان اندازه تاثیرات فیزیوتراپی در چرخه فعالیت حرفه ای، خانوادگی و اجتماعی فرد کمک کننده تر خواهد بود.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1058557

وب گردی

وب گردی