انجام فعالیت علمی مشترک دانشگاه آزاد با کشورهای جبهه مقاومت

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از انجام فعالیت مشترک علمی دانشگاه آزاد با کشورهای جبهه مقاومت در آینده خبر داد.

حسین شیخ الاسلام معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کارکرد دیپلماسی علمی در ترویج گفتمان جبهه مقاومت در منطقه اظهار کرد: علم مهم‌ترین عامل قدرت هر کشوری محسوب می‌شود که امروز، ابعاد گسترده‌ای در مفاهیم و ادبیات جبهه مقاومت پیدا کرده است.

وی افزود: جبهه مقاومت علاوه بر دربرگیری مفاهیمی مانند اراده، ایمان، تقوا و آمادگی برای شهادت، به علم‌‌آموزی و قدرت نظامی نیز نیاز دارد؛ فناوری نظامی که حزب الله لبنان و جنبش مقاومت فلسطین در برابر گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به کار گرفتند، نمونه‌ای از قدرت نظامی است که امروز جبهه مقاومت به آن دست پیاده کرده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: حمله پهپادی یمن به سکوهای نفتی آرامکو عربستان سعودی، به دور از دید سامانه‌های ضد موشکی پاتریوت، نقطه عطف دیگری در جبهه مقاومت محسوب می‌شود که با به‌کارگیری ابزار علمی به دست آمده است.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز توانایی جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف اثبات شده است به‌ویژه پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق و شکست هیمنه آمریکا در منطقه، توانایی جبهه مقاومت در تغییر معادلات منطقه دوچندان شد. تمامی این مسائل با به‌کارگیری مسائل علمی و پایبندی به ادبیات مقاومت صورت گرفته که قطعا دانشگاه‌ها می‌توانند برای توسعه آن، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی گفت: درحال حاضر جبهه مقاومت، به بنیه عمومیِ دانشی نیاز دارد تا از دل آن، دستاوردها و موفقیت‌های بیشتری شکوفا شود؛ در واقع افزایش سطح دانش عمومی در کشورهای جبهه مقاومت، اثر مستقیمی در افزایش استقلال، توانایی، خودباوری و اعتماد‌به‌نفس این کشورها خواهد داشت.

شیخ الاسلام در پایان با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش دیپلماسی عمومی در منطقه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در داخل و خارج کشور دارد، در تمامی حوزه‌های علمی در گسترش ادبیات مقاومت فعالیت داشته باشد؛ فعالیت‌های مشترک علمی، اعطای مدارک مشترک، ایجاد مطالعات مقطعی در حوزه مقاومت و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای انتقال توانایی‌های جبهه مقاومت جزو برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058608

وب گردی

وب گردی