رسیدگی  به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده از سیل سیستان

نشست ستاد بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان‌های سیستان وبلوچستان و کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نشست ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (شنبه) به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل اخیر در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد برگزار شد.
سید منصور میرمرادی در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان به‌خصوص شهید سردار سلیمانی و تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در سانحه هوایی گفت: در روزهای اخیر شاهد بروز سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بودیم که بر اثر آن عده‌ای از هموطنان در این دو استان با خساراتی روبرو شدند.
وی ادامه داد: در این بین حدود ۲۰۰ خانوار ایثارگر نیز دچار آسیب‌هایی شده‌اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بنا به رسالت ذاتی خود به‌ سرعت اقدام به اعزام تیم‌هایی جهت بررسی وضعیت و سنجش میزان خسارات این عزیزان کرد. البته این خسارات به‌صورت کامل و قطعی مشخص نشده اما صندوق قرض‌الحسنه شاهد آماده پرداخت تسهیلات به ایثارگران عزیزی است که در این حادثه دچار آسیب شده اند. همچنین شرکت بیمه نیز پس از مشخص شدن میزان خسارات قطعی نسبت به جبران خسارات اقدام می‌کند.
در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت ایثارگران استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ارائه شد.
معاون بهداشت و درمان بنیاد، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد، رییس مرکز حراست، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدیرکل مددکاری و مشاوره، مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی، مدیرکل تسهیلات رفاهی، مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه و مدیرکل پشتیبانی و مهندسی از جمله اعضای ستاد بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

راه‌اندازی نظرسنجی از ایثارگران در سامانه سجایا و خدمات الکترونیک ایثار

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی سازوکار نظرسنجی از ایثارگران به ازای خدمات دریافتی در سامانه سجایا و سامانه خدمات الکترونیک ایثار خبر داد.

علیرضا امینی گفت: در راستای تحقق هرچه بیشتر اهداف تعریف شده از سوی نهادهای بالادستی شامل سازمان اداری استخدامی کشور و سازمان فناوری اطلاعات در زمینه توسعه دولت الکترونیک، سازوکار نظرسنجی از جامعه ایثارگران به ازای خدمات دریافتی در سامانه سجایا و سامانه خدمات الکترونیک ایثار راه‌اندازی شد.
وی در خصوص روند این کار افزود: پس از ارائه یک خدمت به فرد متقاضی در سامانه سجایا، پیامک دعوت برای شرکت در نظرسنجی حاوی لینک برای وی ارسال می‌شود. فرد از طریق این لینک به صفحه نظرسنجی هدایت شده و می‌تواند نظرات خود را در قالب یک پرسشنامه 9 سؤالی به ثبت رساند.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: سؤالات این پرسشنامه بر اساس شاخص‌هایی چون شفافیت، دسترسی‌پذیری، اثربخشی و ... تعریف شده است. همچنین نتایج این نظرسنجی از روی صفحه شناسنامه خدمات در سامانه میز خدمت برای عموم قابل رؤیت است.
امینی گفت: اکنون فرآیند نظرسنجی در خصوص خدمات حوزه اشتغال، مسکن و کارت ایثارگری فعال شده و به‌مرور این فرآیندها افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058623

وب گردی

وب گردی