کلاهبرداری با ترفند کمک به سیل‌زدگان

معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به سودجویی کلاهبرداران به بهانه کمک به سیل‌زدگان هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ رامین پاشایی ضمن هشدار به هموطنان درباره کلاهبرداری افراد سودجود به بهانه کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: افراد سودجو در پوشش کمکهای مالی به سیل‌زدگان استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به مؤسسات خیریه، قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی، سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: هموطنان برای هرگونه واریز کمکهای مالی خود به سیل‌زدگان استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگانهای ذی‌صلاح اقدام کرده و از پرداختهای اینترنتی در اینگونه صفحات خودداری کنند.

وی افزود: کاربران به‌ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان‌دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متأسفانه افرادسودجو با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل‌زدگان ضمن دسترسی غیرمجاز به حساب کاربران، نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

پاشایی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارشهای مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058625

وب گردی

وب گردی