یخچال فریزر آزمایشگاهی در تمامی آزمایشگاه‌های پژوهشی و صنعتی مورد نیاز است و اصلی ترین دستگاه برودتی و سرمایشی در آزمایشگاه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فریزر آزمایشگاهی برای نگهداری نمونه‌ها و محلول‌های مختلف در دما و برودت‌های بسیار پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بالینی نیاز به یک یخچال فریزر آزمایشگاهی دارند.

در انتخاب فریزر آزمایشگاهی لازم است که حجم محفظه یخچال آزمایشگاهی، دقت دمایی یخچال آزمایشگاهی، گستره دمایی، سیستم کنترل دمایی پایدار یخچال فریزر آزمایشگاهی، یکنواخت بودن دمای درونی یخچال و فریزر آزمایشگاهی و پایداری و عمر المنت‌های سرمایشی یک یخچال فریزر آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گیرد.

احسان مهدوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره این محصول گفت: چمبرهای تست دمایی ” Temperature Test Chambers ” برای انجام تست‌های دمایی در بازه‌های دمایی مختلف قابل ارائه هستند.

وی ادامه داد: این دستگاه مجهز به سیستم کنترل هوشمند با قابلیت انجام تست‌های شرایط ثابت و شرایط سیکلی قابل برنامه ریزی و دارای قابلیت اتصال به کامپیوتر و اتصال حافظه USB جهت ذخیره اطلاعات بر مبنای تاریخ و ساعت شمسی است و همچنین دارای نرم افزار تحت ویندوز جهت رسم گراف دما و رطوبت در طول تست‌ها و پارامترهای سیستم است.

این فعال فناور درباره دیپ فریزر آزمایشگاهی منفی 40 و 80 درجه سانتی‌گراد گفت: این فریزرها معمولا در آزمایشگاه‌های پزشکی، زیست شناسی و آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و دارویی و سرم‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مهدوی، فریزرهای منفی 80 درجه به دلیل دمای بسیار پایینی که دارند از فناوری خاصی بهره می‌برند تا به این دما برسند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به خصوصیات این دستگاه اشاره کرد و گفت: این فریزر دارای سیستم کنترل هوشمند جهت محافظت از کمپرسورها، عملکرد بهینه و دقت در کنترل دما است. همچنین این فریزر دارای سیستم کنترل دمای دیجیتال هوشمند با دقت تنظیم 0.1 درجه است.

این فعال فناور اضافه کرد: این فریزر همچنین دارای سیستم پایش دما و گزارشگیری و هشدار وضعیت غیر مجاز با sms و تماس تلفنی است و دارای قابلیت ثبت و نمایش آلارم‌ها، جدول‌ها و گراف سنسورهای سیستم بر روی نمایشگر و دارای نرم‌افزار تحت ویندوز جهت مشاهده نمودارها و پرینت بر مبنای ساعت و تاریخ است.

وی به کیفیت این محصولات اشاره و بیان کرد: تولیدات این شرکت قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد و در برخی موارد به دلیل داشتن آبشن‌های مختلف که در دستگاه به کار برده شده است کاربر ایرانی به راحتی می‌تواند با آن کار کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: با تولیدات این شرکت برای 15 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058649

وب گردی

وب گردی