مدارس تهران فردا تعطیل است؟

سخنگوی سازمان آموزش و پرورش نسبت به تعطیلی مدارس در 30 دی ماه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بارش برف و برودت هوا منجر به تعطیلی مقاطع مدارس ابتدایی پایتخت شد. در گذشته تعطیلی مدارس آن هم به خاطر برف به این سادگی‌ها هم نبود، دانش‌آموزان حتی اگر از آسمان سنگ هم می‌بارید باید کیف و کتاب خود را بر دوش گرفته و به مدرسه می‌رفتند. اگر هم تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته می‌شد، در بیشتر مواقع تعطیلی سهم دانش‌آموزانی می‌شد که در مناطق یک تا پنج درس می‌خوانند.

در حال حاضر شاهد آن هستیم که تمامی مقاطع شهر تهران فارغ از اینکه در کدام منطقه قرار گرفته‌اند، تعطیل می‌شود؛ البته گویا مسئولان آموزش و پرورش کمی دیر به فکر تعطیلی مدارس افتادند و خبر تعطیلی را در ساعت 6 صبح امروز اعلام کردند. طبیعتاً والدینی که صبح اهل چک کردن اخبار نبودند، دست فرزندانشان را گرفته و راهی مدرسه شده بودند.

ماجرای اعلام تعطیلی دیرهنگام مدارس موضوع تازه‌ای نیست، با توجه به اینکه هواشناسی احتمال بارش برف را از چند روز گذشته اعلام کرده بود، مسئولان نیز باید تمهیدات لازم را در زمینه ترافیک، حمل و نقل، تعطیلی مدارس و غیره را در نظر می‌گرفتند، البته مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش این‌گونه بارش‌ها را غیرمنتظره می‌خواند و علت تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس را آغاز بارش‌ها در نیمه شب و اعلام نکردن قطعی بارش برف توسط هواشناسی می‌داند.

بر اساس قانون، وظیفه اعلام تعطیلی مدارس در اثر برف بر عهده آموزش و پرورش است، در نهایت مسئولان آموزش و پرورش در ساعت 5:30 صبح با بررسی گزارش‌های مناطق در زمینه میزان بارش برف تصمیم گرفتند که مدارس تعطیل شود. خبر تعطیلی مدارس در زیر نویس شبکه خبر و سایت آموزش و پرورش تهران اعلام شد؛ اما بسیاری از والدین بی‌خبر از همه‌جا فرزندانشان را برای فراگیری علم راهی مدرسه کرده‌اند.

آیا مدارس تهران فردا تعطیل می‌شود؟

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برف تا چند ساعت دیگر هم ادامه دارد، اما بارش برف تا فردا تداوم نخواهد داشت. به گفته ثقفی در صورتی که پس از بارش برف شاهد سرمای شدیدی یا لغزندگی معابر باشیم و گزارش آن از مناطق به آموزش و پرورش ارسال شود، تصمیمات لازم برای تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در روز 30 دی اتخاذ و متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1058653

وب گردی

وب گردی